Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Tågresan till Stockholm

Postat av TjackFisk den 30 Oktober 2007, 18:16
14 kommentarer · 115 träffar
Ja, förre veckan skulle jag och min klass åka på studieresa till Stockholm. Jag måste säga att det var ett härligt besök eftersom det var både lärorikt men också underhållande. Jag ska berätta lite kort om den bästa tågresan jag någonsin upplevt.

Resan på tåget började som vanligt. Att hitta sin plats, ta av sig jackan och invänta kontrollanten. Efter att kontrollanten stämplat min biljett fick jag en galen idé. Jag skulle försöka smyga in i första klassen och kan ni tänka er? Det gick. Det var somm att dricka vatten ur en kran. Ingen bad om att se min biljett, utan det var bara att sätta sig på en tom plats (det fanns gott om tomma platser), och njuta.

Jag försökte samma trick på tillbakaresan men kontrollanterna patrulerade hela tiden, även efter att vi visat biljetterna. Antagligen eftersom 08:or har något emot oss (vi som ska till göteborg).

Men ett tips till er som åker på klassresa med tåg. Ta chansen, det är verkligen värt det.

Slutligen, vad är det bästa med första klass?
Föregående tråd
Nästa tråd

14 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 14 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..