Städade lite just och hittade mitt gamla Deltaco HL-70 i garderoben, tänkte kolla om det funkade fortfarande men jag kom på att man måste installera någon drivrutin eller något eftersom det är USB ?
Har inte skivan kvar men vet någon vart man kan ladda ner drivrutinerna ? har googlat och sökt på forumet redan btw...
Det förklarar en del, får la göra om då =DD
Men min andra fråga..? Är inte det lite mystiskt att den inte syns nu på windows 7? :S
Nu har jag installerat om och funkar perfa =D
Det är bara att min 3:e hårddisk fortfarande inte syns, men jag märkte en sak nu när jag installerade om igen.. Det stod "System" på den när jag skulle välja plats att installera. Fattar inte riktigt vad som menas eftersom jag aldrig har installerat windows eller något program på den hårddisken, har den bara för lagring.
Har rätt viktiga saker på den, såsom alla skolarbeten osv :S
Tack för allt!
Beskriv gärna hur du gjorde, kan vara bra om någon annan får detta problem.
Först högerklickade jag på "Datorn" och tog "Hantera", gick in på "Diskhantering" och tryckte på min hårddisk som inte syntes på "datorn".
Högerklickade på hårddisken och valde "Ändra enhetsbeteckning och sökvägar.." -> Lägg till -> Skrev i vad jag ville att den skulle heta osv.
Sen dök den upp i "datorn".
Antagligen hade det hänt att när jag installerade från xp till 7:an att enhetsbeteckningen på något sätt föll bort och hårddisken inte ville visa sig.
Hoppas jag hjälpte någon annan tomte i nöd! =D