Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Farväl, fps trådar!

Postat av aza007 den 27 Oktober 2007, 16:10
13 kommentarer · 192 träffar
Goddagens!

Jag har bestämt mig för att försöka få slut på denna sortens spam. Jag ska därför göra en guide för de vanligaste problemen. Hoppas att de söker i forumet och hittar denna eller annan tråd.

1. Åh nej, jag har stadiga 60 fps, jag vill ju ha 100 fps! Jag har fps models, fps_max 101 och allt! Det funkar ej!

Det är så simpelt. Gå in på Steam > My Games > Counter Strike > Properties > Set launch options. Här skriver du in -freq 100 . Sen är det bara att starta cs. Men, blev ditt cs som ett litet fönster? Som Run in a window ? Då klarar inte din dator/skärm 100 fps. Då kan du sänka -freq, oftast är 75 ditt värde i så fall. Du kan också försöka med vsync att ändra on lr off.

2. Åh nej, jag får fps dropp i smoke! Och jag har en någorlunda dator, ingen laptop då jag vet att de är för dåliga för cs!

Skaffa fps config, fps models, sänk upplösning, vsync on/off, gör allt du kan. Om det fortfarande inte blir bättre, köp ny hårdvara.

Lite extra saker också =]

3. Åh nej, jag vill ha den elitspelarens config!

Pröva på www.dulten.se , finns många configs där. Annars är www.fpsbanana.com en bra sida för det mesta.

4. Åh nej, jag vill ha den där semi-eliten/relativt okända spelarens config!

Kolla om han finns på fragbite, i så fall lägg ett pm. Om du inte hittar honom, vet du nån annan hemsida han är på? Vet du hans irc namn / irc kanaler? Eller någon som känner han? Fråga där/dem!

5. Åh nej, jag vill ha den kända filmen, eller den halvkända filmen!

De enligt mig bästa sidorna för detta ändamål är www.own-age.com , där finns de mesta, och www.goplay.se , väldigt bra ftp, och många filmer finns.

Enjoy.

(Om man nu så gärna vill ha diskussion, vad tycker ni om denna guide och om Fick En Snilleblixt?)

13 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 13 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..