Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Grooming - dummaste förslaget?

Postat av lyxhoraN den 27 Oktober 2007, 00:36
10 kommentarer · 200 träffar
Ni som håller er uppdaterade kanske har hört talas om att en ny lag är på gång, ang sk grooming.

Grooming-lagen skulle innebära att en man (eller kvinna) över 15 år, som kontaktar en tjej/kille under 15 år över internet kan hamna i fängelse ifall denne KAN ha i åtanke att i framtiden prata om sex.

Alltså vafan?! Är det bara jag som reagerar på hur dumt det låter? Detta ska tydligen hindra pedofiler från att lura små flickor.

Är den svenska polismakten så värdelös att dom inte kan förebygga brott utan att behöva göra det olagligt att ens tänka tanken att begå brottet? :S

Hur jävla svårt kan det vara att lära alla idioter till 12åriga tjejer som går med på att skicka nakenbilder på sig själva mot pengar, att ge fan i det?

Jag blir så jävla lack när jag läser om Lisa, 14, som det är så synd om! För hon gick med på att ha sex med en 30 årig man mot pengar.

Kommer ni ihåg när det stog om en tjej i tidningarna som hade gått med på sex mot 1000kr? Sen anmälde hon mannen. Undertiden som undersökningen pågick träffades dom igen och hon fick ytterligare 1000kr för att få dicken?
HUR FAN FUNGERAR DET SVENSKA LAGSYSTEM EGENTLIGEN?!

Vad säger ni? Är inte grooming-lagen det dummaste ni hört?
Och vad tycker ni om Sveriges sexlagar öht?
Föregående tråd
Nästa tråd

10 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 10 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..