Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Lätta mitt hjärta, EMO's

Postat av Aldrigmer den 26 Oktober 2007, 21:23
29 kommentarer · 82 träffar
Jag måste verkligen få lätta mitt hjärta, angående mina åsikter om EMO's.

Jag har hört fruktansvärt många EMO's säga att dom kör sin egen stil, och att dom inte låter sig påverkas utav någon eller något, vilket jag tycker är väldigt komiskt. Hört citatet "Hur skulle det se ut om alla såg likadana ut?", "jag är migsjälv och kör min egna stil" för många gånger. Va i helvete sedan EMO blev officielt i svergie (främst) ser ju alla likadana ut, alla har plötsligt rammlat i en svart färgburk och den ena ser likadan ut som den andra, så hur fan kan någon ens komma på tanken att EMO står för "egen" stil? Visst EMO har funnits långt innan f12sen började ta efter, men back in the glory days of EMO's, fanns knappast klädstilen. Därav blir nicknamet på den nya generationen av EMO's just "emo". Musik stilen EMO tvivlar jag starkt på att ens fjuttiga 30% ens lyssnar på. Vad definerar en EMO i dagens samhälle? Jo just klädstilen. Visst fan tror du att en snubbe med nitar och tuppkam är Punkare, eftersom jag sa tidigare, har nya generationen utav EMO's tagit över EMO och skapat en klädstil. Därför kallas dom EMO. Och jag är säker på att alla f12s som bestämmer sig för att bli EMO tar väldigt många foto i toalett spegeln, säger att dom skär sig och klagar på sitt egna liv. Därför antar dom flesta här i världen med någonting bakom pannbenet att EMO's mår dåligt, eftersom man hör/ser överallt. Visst fan blir man irriterad, när man ser en 12årig flicka som just kommit upp i tonåren, och klagar på sitt liv. Nya generationen utav EMO är dagens I-lands problem, vilket bör utrotas så fort som möjligt, med alla hjälpmedel som finns. Så efter allt tjat om att vara självständig och klä sig annorlunda, är dom tamefan inte ett dugg mer annorlunda än fjortisarna med blonderat hår, killarna som spenderar sina sparade 3000 kr på ett par jeans, eller någon annan här i världen. Vill man nu sticka ut från mängden kan man göra det utan att berätta det för hela världen. Vi är alla olika men bara en sådan sak som att struna över huvudtaget om vad som försegår i omvärlden med mode, smink, kändisar osv. Så avsäger man sig från att vara en copy-cat och man blir sk. Självständig. Trivs man redan från början med det tror jag att man inte ens behöver EMO för att sticka ut, det är något man föds med. Jag pratar av egna efarenheter, eftersom jag är och har alltid varit imot allt som är populärt.

Stavfel bjuder jag på, och onödiga kommentarer angående min text är bara meningslöst. Jag säger vad jag tycker enbart (jag vet att det finns otroligt många här på Fragbite som tycker jag är en idiot som tycker såhär, antagligen. Men alla är vi olika).

Och för att skapa en disskution, Känner du igen dig alls i det jag har skrivit? Har du någonsin tänkt till just att väldigt många EMO's har samma åsikter och samma klädstil, har det någon koppling eller råkar alla bara vara likdana?

HFHF

29 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 29 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..