1
Hur låter vi för araber/asiater osv?
Postat av plånbokeN :E den 23 Oktober 2007, 21:55
35 kommentarer · 648 träffar
Jo, det är en sak jag undrat över sen jag var ett litet barn. Ni vet vi helsvenskar uppfattar ju t.e.x arabiska som väldigt snabbt och konstigt språk "challma mehhallah" lol. Vi har 2 araber i klassen och när dem snackar med varandra på "deras" språk så låter det helt konstigt för mig och jättesnabbt osv. Låter svenskan likadant för araberna eller uppfattar dem vårt språk som jätteslött och så? Så som vi svenskar tycker att det är jämfört me arabländerna.
Fan va svårt det här var att förklara, men hoppas ni förstår vad jag menar. Men om vi åker till thailand/turkiet/grekland you name it, uppfattar dem vårt språk som vi gör med deras?
Någon arab på fb som kan förklara xD. Måste få detta förklarat för mig nu, har typ tänkt på det sen jag var liten :P
Diskutera
Fan va svårt det här var att förklara, men hoppas ni förstår vad jag menar. Men om vi åker till thailand/turkiet/grekland you name it, uppfattar dem vårt språk som vi gör med deras?
Någon arab på fb som kan förklara xD. Måste få detta förklarat för mig nu, har typ tänkt på det sen jag var liten :P
Diskutera