1
""Klar om 10minuter""
Postat av aber den 20 Oktober 2007, 19:50
157 kommentarer · 206 träffar
Nu ikväll har jag ännu en gång beställt föda via telefon. Jag har alltså ringt till en restaurang och beställt pizza för hämtning. Och som alla andra gånger jag har beställt mat via telefon (händer relativt ofta, 5-6gånger/månad) har jag fått svar att jag kan komma och hämta rätten om 10min. Det är ALLTID 10min, oavsett vart man ringer och beställer ifrån. Sushi, pizza, pasta, wook osv.
Det som jag reagerat på är att det aldrig är just 10min man måste vänta, det är alltid mer. Oftast 15-20minuters väntetid. Så påväg hem började jag tänka på varför dom alltid säger att maten är klar och färdig för hämtning om 10min, brist på tidsuppfattning eller bara en ren reflex av dom som svarar i telefon att säga just "Klar om 10min"
Vad tror ni?
Brukar ni också råka ut för att tiden dom säger aldrig stämmer?
Det som jag reagerat på är att det aldrig är just 10min man måste vänta, det är alltid mer. Oftast 15-20minuters väntetid. Så påväg hem började jag tänka på varför dom alltid säger att maten är klar och färdig för hämtning om 10min, brist på tidsuppfattning eller bara en ren reflex av dom som svarar i telefon att säga just "Klar om 10min"
Vad tror ni?
Brukar ni också råka ut för att tiden dom säger aldrig stämmer?