Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Hacka skolan? No probs

Postat av Big_Mac den 14 Oktober 2007, 21:38
62 kommentarer · 3 744 träffar
Nu ska jag berätta för er på Fragbite en jobbig och rolig sak som jag gjort. (BTW ingen myt! ÄR INTE P12!!)

Jo! Jag och en klasskompis har gillat datorer sen sexan. Och med gilla så menar jag hitta nya saker eller försöka i alla fall, med andra ord: försöka hacka!

(I åttan så tog vi upp det igen. Och efter lite letande och olika tester av program och tillvägagångssätt så på höst-terminen i åttan hitta vi ett program som funka! (säger inte vilket!)

Det vi gjorde var att plocka ut lösenords hashar på några datorer.

Sedan så cracka vi dem (DVS: Man fick en lååång tecken rad att bilda ett lösenord ex: User Name: ******, LM Hash: 138596D67B744FE29D31C940C97E72 B6, NT Hash: 27D22B26BDA3222C5FB5629B871F28 89 ..

Då använde vi oss av LM hashen och cracka den till: 19461212****

*= censurerat pers nr eller anvnamn

Detta gjorde vi på ca fem datorer och det gav oss lösenord till kanske 50 elever och lärare.

FAN VAD SOFT!! tyckte vi och glänste lite när vi kunde.

Sen så glömde vi liksom bort det och allt låg nu bara bra gömt på min externa hårddisk hemma och dammade.

Jag har alltid varit intresserad av hacking och så, när jag fick hörde att betygen nu ska sättas via datorer så kom jag på att "va fan, undra om man kan byta betyg nu??"

Testa lite och det funka inte med de användar namnen så orkade inte lägga ner mer tid på det utan konstaterade att det var lite osäkert system som jag lyckats hacka.

Nu i nian så visa min NO/matte/teknik lärare hur betyg systemet funka. Och när han visade det så fatta jag hur jag skulle kunna byta betyg.

Fan vad dåligt samvete jag fick, så jag berättade för han vad jag gjort och att det kunde skada skolan med tanke på hur betygen skulle kunna ändras av elever.

Han sa att det var en positiv sak att jag berättade och det var modigt bla bla.

Nu vet jag inte vad som kommer hända juridiskt sätt?!!

(Är inte femton än iaf)

VAD SKA JAG TRO? Vad kommer hända??

ingen skryt tråd heller

Stav fel bjuder jag på för jag skriver så jävla snabbt!

EDIT: ni som inte tror mig "that's fine" men funderar på att radera allt som jag har på hårddisken för det är ju bevis om de nu skulle vilja straffa mig!?!? ELLER?

Har listor med lösen och hashar

62 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 62 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..