Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Akire

Postat av jASKOo den 30 September 2007, 17:48
12 kommentarer · 262 träffar
Jag tänker dela med mig av mitt liv ...
Jag tycker om att rida, så jag tjatade förståss till mig en egen häst, men vart skulle den vara? vi tittate i tidningen på annonser osv, och där hittade vi ett stall med en bra stallplats och det var nära vårat hem så jag kunde ta min cykel dit när jag ville. så vi körde till på det.

Det fanns inga hästar alls där inte vad jag&min mamma kunde se då iallafall. Det var en gammal tant som visade runt oss i stallet, hon var trevlig men konsitg på något sätt. När vi hade kollat färdigt så skulle jag gå och hämta min häst signe och mamma stannade kvar med den gamla damen.

Precis när jag fått ur signe ur boxen så springer min mamma ut och skriker: Ta in hästen igen maria, ta in signe vi ska åka hem nu! jag springer in med signe i kärran igen, hoppas in i bilen och mamma kör iväg med värdens fart. men mamma? ad är det för fel? varför skakar du? varför är du så rädd?
- du får aldrig, aldrig gå ditt! hör du det maria? inge men, du ska inte ditt !!
jag sa ingeting jag förstodd att något var fel, men vad? vad kan göra min mamma rärd, vuxna människor är väll inte rädda för något?

jag vaknde nästa dag lördag morgon det var usellt väder men jag beslöt mig för att åka till stalet iallafall och ta reda på vad som är felet. När jag kommer ditt sitter den gammla damen på en gammal sliten pall, jag frågar henne vad det var som hände igår?

- igentligen är du för liten för att veta detta men det är nog lika bra att jag berättar det för dig för din mamma lär inte göra det.
Jo för ca 100 år sedan så bodde en greve här. han hade en fru och tre underbara barn dom levde ett riktigt lyckligt liv. det var en fel fri familj. dom anlitade en dräng till gården som skulle sköta grevens frus stall, hon var häst uppfödare så det var väll en tio till tjugo hästar i stalet och hon klarade inte av allt själv.

En dag när frun skulle ner till stalet så satt drängen där utanför, det var en varm sommar dag hon kom ner med lite citrondricka till drängen.
- drick sa hon, det är varmt ute och en sån här dag är det lätt att få vätskebrist.
-tack frun vad snällt av er, säger drängen med en svagröst. du kan väll följa med mig in i stalet ner i källare jag ska visa dig några nya tyglar som vi har fått.
- ja okey, sa frun. det vore roligt!

frun kom aldrig mer tillbaka. men man hittade drängen hängd i källare hans händer var trasiga som han hade rivit ner en väg eller något sådant.

det ända som finns kvar nu av mamma är att vi hör henne krafsa i väggarna...

-menar du att det var din mamma, var du en av grevens och fruns barn?
- ja och det är bara jag som har överlevt sorgen ...
Föregående tråd
Nästa tråd

12 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 12 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..