Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Stränga föräldrar

Postat av Jepperdi den 29 September 2007, 00:04
106 kommentarer · 6 616 träffar
Hej, jag tycker jag har VÄLDIGT stränga föräldrar.. Jag kan börja säga att jag är 15år ifall ni undrar. Till att börja med så ringde min kusin för 30min sen o frågade om jag ville komma, visst tänkte jag så säger jag till min pappa att jag ska dit, okej tänker han. Men sen så säger min mamma "Båda dom hade lagt sig" att jag inte får gå dit för det är försent, men jag brukade gå till han vid den tiden, det tar max 5min att cykla dit, bor jätte nära. Så börja vi tjaffsa, och eftersom jag alltid har fått det utan problem så fattade jag inte varför, jag håller med att det var lite sent men ändå jag har ju alltid fått det. Och så säger jag typ : Bara för att mamma är så jävla töntig så måste du inte ändra dig hela tiden! till pappa, då sa mamma typ, Nu kan du ju glömma något barnbidrag nästa månad.

Så blir jag skit sur eftersom dom ALLTID ska ta bort saker, inge internet, inge moppe, inge pengar, inte vara med han, inte göra det. Osv, dom ändrar alltid på saker som jag alltid har fått, dom hotar alltid med att ta bort för det mesta pengar. Så slår jag i dörren och går mot mitt rum så börjar pappa skrika att jag inte kommer få något barnbidrag nästa månad heller.

Sen har jag alltid fått gibbat, så frågade jag dom för ca 2 veckor sen om jag fick åka o gibba, en kompis bjöd mig så det var ju guld läge liksom!:P Men nej du, jag fick inte för ingen vuxen var med.

Har alltid fått det innan. Sen så säger dom att datorn förstör, alltså att jag inte är ute med kompisar osv så ofta för jag alltid sitter vid datorn. Visst jag är inte ute specielt mkt, och speciellt aldrig på kvällarna med tanke på att dom alltid ändrar tiden. Först haade jag ingen tid, sen vart det 1, sen 12 och nu 11. Om jag kommer för sent så blir det mindre barnbidrag så klart.. och om jag kallar just DOM något så blir det mindre barnbidrag, kommer jag försent till skolan eller inte gör mina läxor så blir det mindre barnbidrag. Liksom, jag är 15. Jag vill ju vara ute och vara med kompisarna osv men det går ju inte nu när dom är så jävla stränga.

Dom har kommit på att jag har druckit 2 gånger men liksom, hur ofta gjorde inte dom det när dom var yngre? Dom har erkännt att dom gjorde det ofta när dom var i min ålder ändå har dom ingen sympati för att jag så klart vill göra det. Jag har inte speciellt många kompisar, har väll 5-6 som jag är med och några jag sällan är med men jag har sagt att när man är ute så träffar man mer folk osv.

Liksom, mina föräldrar träffades på en fest när dom var 15 år. Hade deras föreldrar vart lika stränga så hade dom förmodligen aldrig träffats. Hur ska man kunna träffa en tjej liksom? Jag är hyffsat blyg och när man är på fest t.ex är det ju lite anourlunda. Måste också nämna att min mamma är grymt tråkig.. hon dricker aldrig, om hon druckit en klunk vin så skiter hon i att köra bil. Hon är alltid hemma vid 10 senast 11 om dom är och hälsar på några t.ex..

Och kanske ska nämna att jag har 2 små syskon och dom får fan göra med saker än mig.. Eller alltså, en är 3 år yngre och får vara ute vid "fjortis stället" till kl halv elva, jag får inte vara hemma hos min kusin som bor 5min bort till 11..

Sorry för den långa texten men är ganska lack på dom just nu..

Stavfel bjuder jag på såklart. Tack för eran tid!:) Och för att skapa en diskussion nura, tycker ni att dom är stränga? Vad ska jag säga / göra för att dom ska fatta att dom flesta inte har såna stränga regler osv. Och hur är era föreldrar? // Jonas

Är dom stränga?..

419 personer har röstat
Föregående tråd
Nästa tråd

106 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 106 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..