Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Hur ska min saga sluta?

Postat av BrittMuske den 27 September 2007, 20:10
14 kommentarer · 330 träffar
Tja! har kört fast men hur ska min barnsaga sluta? Upp till er fb att äntligen ha chansen att påverka en 16:årigs pojkes öde!

Jakten på de försvunna geléhallonen

Det var en gång en liten husmus som hette Alfred. Alfred var ingen vanlig husmus. Han var inte ett dugg förtjust i ost och han gillar inte heller att leka med de andra husmössen. Istället är Alfred med sin bästa kompis taxen Rune. De är alltid tillsammans och det bästa de vet är att spela luffarschack och snaska på geléhallon.

En dag när Alfred gick till Runes hundkoja för att leka upptäckte de att geléhallonen var borta.

– Var är gelehallonen? Frågade Alfred besvärad.
– Jag vet inte men någon måste ha tagit dem när jag låg och sov, sa Rune.
– Ja, Vi frågar oraklet godisråttan vem som har tagit våra surt förvärvade geléhallon, sa Alfred.
– Ja det låter som en kalasidé, sa Rune.

De begav sig till oraklet godisråttan som bodde djupt inne i skogen för att ta reda på vem som har tagit geléhallonen.

– Eder afton mina små chokladpastiller. Vad för bekymmer för er hit till min lilla stuga?
– God kväll godisråttan. Vet du vem som har tagit våra sista geléhallon?
– Åh mina sockermaränger. Jag ser här i min magiska pralinpudding att det är godiskungen Sune som har tagit era sista geléhallon. Enligt profetian ska godiskungen få tag på de sju magiska geléhallonen som symmetriskt ska placeras i hans magiska godisskål av salmiak. När detta uppstår kommer Sune att få makten att kunna lägga beslag på alla barns lördagsgodis för all framtid!

– Heliga odens korp! Det här måste stoppas ögonblickligen, Skrek Alfred och Rune i kör. Hur tar vi oss dit?
– Ni måste bygga ett flygplan av ketchup och åka längs med karamellfloden till Godiskungens pepparkaksslott på toppen av glasstrutens berg i godislandet.
– Tack så mycket för hjälpen fru Orakel!
– Det var så lite mina honungsdoppade polkagrisar. Jag önskar er all lycka!

Alfred och Rune byggde rymdskeppet med detsamma och begav sig iväg till Godislandet.

Hur ska de få tillbaka sina gelehallon?

14 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 14 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..