Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

gräl med läraren

Postat av elit den 16 September 2007, 19:33
85 kommentarer · 286 träffar
Hejsan kom att tänka på en sak som hände för mig under mitt år i första ring då vi hade en äkta feministlärare (och när jag menar feminist i det här fallet så var hon extrem, nästan manshatare).

Iaf vi hade henne i "Led" och började diskutera varför det var en sån negativ syn på kvinnor osv. Och hon frågade varför det alltid var så att killar såg på tjejer som sämre på sport osv.

Då sa jag att det var vetenskapligt bevisat att våra muskelgrupper är olika formade/välutvecklade och att det var därför män presterade bättre. Men att de flesta konstnärer och uppfinnare av män osv har med våran gamla syn på kvinnor dvs att de skulle vara i huset osv medans männen var ute och "testade saker" de inte begrep sig på.

Då får min lärare ett utbrott och häver ur sig -Hörrudu unge man vilket _KÖN_ hade den personen som upfann vindrutetorkaren?

Då får jag en riktigt aggressionsattack eftersom att hon inte förstår vad jag menar så jag vräker ur mig snabbt och utan att tänka mig för - JA MEN FÖR I HELVETE VEM UPPFANN BILEN?

Efter det så gick hon ur klassrummet och nu så har hon fått en negativ ton till allt som har med mig att göra, tar alla mina funderingar sist hjälper mig sist osv så det var väl kanske onödigt. Men ångrar ingenting.

back to discussion, har du någonsin stått upp för dina "tankar/argument" så det gått riktigt hett till, skriv en rad isf.
Föregående tråd
Nästa tråd

85 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 85 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..