1
datorproblem / Ljudkort hjälp behövs
Postat av Richiie den 13 September 2007, 17:01
5 kommentarer · 153 träffar
Tjena alla på FB jag ska vara kortfattad nu, Det är så att jag har problem med mitt ljud när jag sitter i vent, jag har ett Icemat Siberia headset och Realtek AC97 integrerat ljudkort, När jag spelar CS eller vilket spel som helst om jag råkar hålla in pratknappen sammtidigt som jag skjuter så hör mina kompisar "pang pang" ljudet som om de vore dom själva som satt framför min skärm.. Jag har provat olika headset och olika mickar samt inställningar men det har varit samma problem och jag antar att problemet är att mitt ljudkort är för dåligt helt enkelt eller har jag fel nån som vet? Så jag undrar bara ifall detta ljudkort är bra ? http://www.webhallen.com/prod . php?id=48951 Funderar starkt på att köpa det.
Edit 2 Om jag köper det ljudkortet kan jag på nått sätt stänga av mitt integrerade så att jag väljer mitt nya ljudkort som 1a val och det andra är off, Hur och Var gör jag det om de är möjligt?
Edit 3 Jag har på min datorburk 2 st Ljudkorts uttag här som båda går till mitt integrerade ljudkort som dom andra 2 gör på baksidan, om jag köper nytt ljudkort och stänger av mitt integrerade kommer jag inte kunna använda någon av dom ljudkortsportarna va även var dom än sitter på datorn?
Mvh Richard Seriösa svar tack :)
Edit 2 Om jag köper det ljudkortet kan jag på nått sätt stänga av mitt integrerade så att jag väljer mitt nya ljudkort som 1a val och det andra är off, Hur och Var gör jag det om de är möjligt?
Edit 3 Jag har på min datorburk 2 st Ljudkorts uttag här som båda går till mitt integrerade ljudkort som dom andra 2 gör på baksidan, om jag köper nytt ljudkort och stänger av mitt integrerade kommer jag inte kunna använda någon av dom ljudkortsportarna va även var dom än sitter på datorn?
Mvh Richard Seriösa svar tack :)