Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Kräkmedel i alkohol från Bolaget?

Postat av Tajjtan den 12 September 2007, 14:12
11 kommentarer · 1 431 träffar
Tjenna Fragbite.

Har haft en liten dispyt med ett par tjejkompisar. De påstår att Systembolaget i Sverige tillsätter en gnutta kräkmedel i all alcohol som säljs. Jag har även stött på andra personer som påstått samma sak. Det har vart livliga ddiskussioner angående detta.
De påstår även att hembrännt är olagligt p.g.a. att man inte tillsätter kräkmedel då. Så man spyr inte lika lätt av hembrännt.

Det jag menar är att systembolaget inte alls tillsätter något konstgjort kräkmedel i spriten och att det är bland det dummaste jag har hört. Det finns ju naturliga ämnen i spriten som kroppen reagerar på så man spyr. Men det är ingen sprittillverkare som tillsätter kräkmedel i t.ex. sin öl eller champagne.
Anlednigen till att hembrännt är förbjudet är att man skulle tappa greppet om alcoholkonsumtionen i landet. Inte bra.

Jag menar att de blandat ihop deras påstående med exempelvis T-sprit där man tillsätter kräkmedel.

Nu har jag stött på så pass många som har tyckt så här så jag börjar nästan tveka på mig själv.
Så jag vänder mig till er Fragbite; Hur ligger det till? Vem har rätt, vem har fel?

11 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 11 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..