Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Galen gubbe - tidsdödande

Postat av fnekkifnekki den 7 September 2007, 10:13
22 kommentarer · 70 träffar
Galen gubbe - Halvrolig läsning

Eller ja, gubbe och gubbe vette fan om han var. 40 års åldern kanske. I alla fall så var jag påväg hem till två tjejkompisar för vi skulle baka lite och kika på idol.

Påvägen dit så hade jag vägarna förbi ett ställe som heter Gränby centrum. Jag ringde upp och frågade om det var något som dom behövde ha handlat. Jorå, valnötter och blockchoklad behövde dom så jag tog beslutet att åka förbi och köpa det.

Påväg in till köpcentret så hamnar jag bakom en bil av märke mercedes, si sådär 20 år gammal merca kombi. Personen i bilen kör i ca 25 max 30 kmh där det är 50 och folk normalt håller 60-70. Givetvis så hamnar jag automatiskt upp i hans ärsle och blir helt ursinning MEN försöker endå behålla lugnet utåt och när det sedan blir dubbelfiligt innan insvängen till centret så kör jag om han och kollar vad det är för idiot som sitter i bilen.
Då är det en "gubbe" i 40 års åldern och hans dotter på 12-13 år.

Jahapp tänkte jag och körde vidare, in på den gigantiska parkeringen.
Men väl inne på parkeringen så märker jag att det är någon bögjävel som sniffar mig i röven med sin bil. Vem tror ni det är? Jodå mycket riktigt, "mr not so mr Iam driving like a bitch".

Jag tänkte att det kan ju knappast vara möjligt att han stalkar mig? Är han seriös? Jorå, följde mig överallt och jag valde till slut en parkering och där ställer han sig bakom mig och kommer ut och givetivs frågar varför jag ligger i ärslet på han och frågar om jag inte kan köra bil.

Jag som jag är har lite svårt att hålla käften när folk som gör fel påpekar att man själv gör fel kontrar med "Ja du får skylla dig själv om du krupkör som en gammal kärring, har du tankat bromsolja i bilen?"

Haha han svarar då "Bromsolja? Det finns inget som heter så! Var inte så uppkäftig!" Bromsolja är ett utryck man använder för att beskriva någons körstil om jag inte minns fel.. Jag vet att det inte finns något som heter så :P.

Han forsätter skälla ut mig och frågar hur många år jag har haft mitt körkort osv. Jag fortsatte påpeka att han körde som en kärring och att han fick räkna med att folk hängde han i ärsle om han körde så. Började gå iväg sakta och då ropar han "Jag har fler bilar än dig". Det var då jag började fatta att han led av någon form av "retardness".

Nåja, jag gick iväg och handlade i affären.. Ångrade att jag inte kallade han för IDIOT. Men jag skulle snart få chansen haha.. Jag var ute relativt snabbt igen efter min shoppingrunda och då ser jag att han sitter i sin bil påväg att dra.

Jag öppnar min bil och vände min blink åt hans håll och tittade han i ögonen och när jag fick ögonkontakt så höjde jag min hand och pekade på mitt huvud och sa I D I O T och visade verkligen med munnen vad jag sa för han skulle se.

Jorå, nu vart det eld o lågor och ut flög GUBBEN och frågade vafan jag menade med de där. Jag svarade då "Va? Ne nu förstår jag inte? Jag kliade mig bara på huvudet". Han var bara argare och argare och började skälla ut mig igen.. Då sa jag att "Ne du, ag tycker bara att du är en stor IDIOT".

"Okej vänta här" säger han och går till sin bil och öppnar bakluckan. Då for det genom mitt lilla huvud att om han kunde gå såhär långt för att jag låg bakom hans bil och körde om han där det var dubbelfiligt så vill jag inte veta vad han plockar fram i bagageluckan. Så jag vart väl lite halvskakis och satte mig i bilen och rullade sakta iväg..

Då ser jag han komma bakom min bil men jag ser inte om han hade något tillhygge eller något... Jag pekade då på mitt huvud flera gånger och sa IDIOT IDIOT IDIOT så han såg och han vart helt ursinning och började gå mot bilen, då drog jag haha :D.

Någon som har en teori om vad han kan ha plockat fram för roligt i bagageluckan? :P.

Vem gjorde fel?

67 personer har röstat
Föregående tråd
Nästa tråd

22 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.

Skriv en kommentar