Någon som kan länka några Hatebreed-sånger till Frets on Fire (förutom "Destroy evetything" och "To the Threshold")? Och ja, jag har googlat. Tacksam för svar!
Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
sen se alltid till att alltid ha rätt teknik på vad du än gör. om du tycker att man ska ta massa vikt för att det är coolt så kan jag tipsa om omklädningsrummet, det är ett bättre ställe för att mäta penis.
Jag går också på muay thai och gymmar rätt så flitigt. Personligen försöker jag undvika att träna axlar och ben dagen innan eller samma dag som thaiboxningen. Jag orkar knappt ens hålla guard eller stance. 7x5 minuters sparring är fan i mig pain in the ass.
Och ja.. vi kanske behöver lite mer info om er två? Hur ser er träningserfarenhet ut? Hur länge har ni gått på muay thai? Vad vill ni uppnå med gymmandet? I muay thai spelar de ingen roll om ni maxar 150 i bänk. Om ni vill träna för gynna i muay thaien så ska du inte lyssna gymsnubbarna på fragbite. Då ska du träna med lätta vikter och många reps. Du ska träna uthållighet, rörlighet och balans typ.
Snacka med nån duktig kille/tjej på klubben och be dom hjälpa dig med ett schema :)
#10 Visst är det. Fast så brukar det låta. Sen efter ett tag när man kör hårdare och börjar sparras så slutar de flesta eftersom de tycker det är läskigt att få massa slag i ansiktet.
När jag gick i nybörjargruppen var vi typ 40 som började, i slutet var vi 8 st kvar.
#11 Vi har börjat sparra lite o så nu :), får rätt så många smällar i ansiktet dock är dom inte så värst hårda.. jag är minst av alla där så det brukar vara lite svårt ibland haha, men storlek betyder ju inte allt iofs men men
#12 Går det bra i sparringen då? :) Är väl svårt och ovant till en början. Speciellt när de andra är mycket längre och tyngre än dig själv. Storleken betyder inte allt, men de väger in otroligt mycket i just thai. I alla fall om man har tränat lika mycket. De kan ju i princip stå och jabba dig rätt i fejjan när du står på 2 meters avstånd.
#15 Går sådär faktiskt, brukar vänta på att motsåndaren jabbar för att kunna slå bort handen på dom o sedan gå in på dom. Aaa fyfasen vad jag blir jabbad av dom jag möter hahaha, jag är nog väldigt slagrädd också så när jag ska blocka så bir det att jag tittar ner i marken medan den andra bara bom bom bom, måste träna bort det!
#16 Att slå bort deras hand vet jag inte om de är en så bra idé. Och det är väldigt sällan de bara gör en jabb utan någonting annat. Utan man kör en jabb och följer upp med något annat typ jabb cross vänsterkrok och avsluta med en rundspark mot huvudet. Och en jabb är oftast inte speciellt kraftfull utan används mycket för att peta och irritera motståndaren, hålla avståndet, lura motståndaren att tänka på jabben, så man direkt efteråt kan sätta ett hårdare slag/spark.
Nånting du måste lära dig är att skydda dig. Hålla guarden. Du kan klara dig en hel match på att hålla guarden. Det spelar ingen roll om du får 500 slag/sparkar på dig om du ändå blockar alla. Och du ska aldrig kolla i marken eller låta ögonen lämna motståndaren. Det gäller även när du sparkar och slåss!! Om du kör en fet cross och har jabben nere och kollar åt sidan så varken skyddar du dig eller ser vad motståndaren gör!
VAD FAN #17!! Hur många gånger har du länkat din jävla blogg på fb nu?! Har du ens läst tråden? Han vill träna tisdag torsdag och fredag INNAN muay thai träningen. Han är 14 år och har aldrig gymmat förr. Och du länkar ett jävla schema på 6 dagar i veckan. Inga kommentarer, inga tips, inga frågor. Bara straight up reklam för din fucking blogg.
#18 Lek inte pro. Tror du helt seriöst att man kan lära ut fighting skills eller? Det är något man föds med. En kille som TS kommer aldrig att lyckas, killen e 14 bast och säkert en dryg fjortis aswell.
Idiot. Om du nu är 14 ska du ge fan i ren styrketräning. Dina muskler är inte färdigutvecklade än, finns ingen poäng med att lyfta vikter tills du går mot slutet av puberteten, typ 17 tidigast. Finns även en risk att du pajar din muskelutveckling. Vid din ålder är konditionsträning det som gäller, resten kommer sen.
#26 Så det är okej att bygga muskler via armhävningar och situps, men så fort man rör fria vikter så pajar man sin muskeltuveckling? Förklara tack :) Och vadå att musklerna inte är färdigutvecklade när han är 14? De kommer ju inte vara det när han är 17, 18 eller 19 för den delen heller. Snarare när han är mellan 23-25
Styrketräning vid din ålder är inte alls fel, så länge den är bra anpassad för dig. Men att köra innan thai-träningen är kanske inte det smartaste
#7 Vet du några slags övningar för det du sa? Alltså för att bli uttåligare så tar jag lättare vikter o kör flera gånger eller att jag kör armhävningar och sånt? Och rörligheten är så att jag blir vig eller? :D
#31 Thats what i said bro #17 Du suger och ingen vill ha dig här, stick! #0 Nja asså det finns hundratals övningar du kan köra. Sök dig till kunskap. Du vet att ni förmodligen kan åka till eran klubb/förening och öva på egen hand t.ex. på mits eller säck. Eller kolla upp om ni inte har fys nån gång i veckan utöver er thai träning.
#32 meh :( hatar mjölk haha #33 Aa, vi kanske kan börja köra säck o sånt istället för vikter.. vill ju inte skada mig ifall jag gör fel på något eller nåt!
#17 Vad är det för fel på dig? Seriöst. Du länkar din fulablogg hela tiden men verkligen ingen som bryr sig om den, läs förövrigt vad TS skrev innan du postar skit tack.
OnT: Du borde inte träna som 14 år, då dina muskler inte är tillräckligt utvecklade än, kanske därför de flesta har åldergräns 15... :-) och jag skulle inte föreslå att ni tränar innan eran andra träning, lägg upp det på andra dagar istället! Och om det nu bara är två dagar ni ska köra så behöver ni inget schema riktigt... Kör armar någon dag, rygg en annan :-) det ni känner för.
Det märks att ni är inavlade, de ville ha hjälp med ett schema då länkade jag stronglifts 5x5 vilket är ett otroligt bra nybörjarprogram. Samt att läsa igenom deras sida där de förklarar nybörjar info är inte heller helt fel.
#43 skriv det i tråden istället för att länka din jävla blogg. Hur mycket bidrar man om man enbart länkar sin blogg? Ska alla bara sitta och länka till bloggar. gg nice forum. Tänk lite.
#43 du länkade öfr i helvete din blogg din pajas, sen vad det står i den skiter jag och förmodligen alla andra fullständigt i, ska du hjälpa honom så skriver du det här, du länkar inte din blogg där du har skrivit det.
#0 jag hade förövrigt inte lyssnat på den här andreaswho92, riktigt okunnig kille som inte utvecklas någonting av vad jag har sett.
Copyright Fragbite. Allt innehåll på Fragbite är skyddat enligt Upphovsrättslagen. Citat eller texter baserade på Fragbites innehåll ska följas eller föregås av källhänvisning.
Alla åsikter uttryckta på Fragbite representerar varje enskild skribent och överensstämmer inte nödvändigtvis med Fragbites åsikter.
Programmering och design av Fredric Bohlin. För frågor rörande sajten kan du skicka iväg ett email till vår support.
Cookies
Fragbite använder cookies för att spara användarspecifik information så som t.ex. användarnamn. Cookies sparas även när man deltar i omröstningar och för att föra statistik. För att slippa cookies kan du stänga av cookies i din webbläsares inställningar eller välja att inte besöka Fragbite. Den här textraden finns här på grund av lagen om elektronisk kommunikation som trädde i kraft 25 juli 2003.
Annonsering
Är du intresserad av att annonsera på Fragbite, tryck här.
här kan du få ett simpelt schema:
tisdag: rygg biceps bakaxel
torsdag: bröst triceps framaxel
fredag: ben mage
kolla upp övningar att göra här:
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=31071
sen se alltid till att alltid ha rätt teknik på vad du än gör. om du tycker att man ska ta massa vikt för att det är coolt så kan jag tipsa om omklädningsrummet, det är ett bättre ställe för att mäta penis.
Och ja.. vi kanske behöver lite mer info om er två? Hur ser er träningserfarenhet ut? Hur länge har ni gått på muay thai? Vad vill ni uppnå med gymmandet? I muay thai spelar de ingen roll om ni maxar 150 i bänk. Om ni vill träna för gynna i muay thaien så ska du inte lyssna gymsnubbarna på fragbite. Då ska du träna med lätta vikter och många reps. Du ska träna uthållighet, rörlighet och balans typ.
Snacka med nån duktig kille/tjej på klubben och be dom hjälpa dig med ett schema :)
När jag gick i nybörjargruppen var vi typ 40 som började, i slutet var vi 8 st kvar.
drog till bangkok för att träna kampsport men fick smaka på en cumshot.
https://www.youtube.com/watch?v=3et3tDTc0E8&feature=player_detailpage#t=114
åren gick och folk byggde muskler, jag sket i muskler och blev en hustler.
aa där har du svaren. visdomsord direkt från akalla.
Min klubb heter Växjö titans
Nånting du måste lära dig är att skydda dig. Hålla guarden. Du kan klara dig en hel match på att hålla guarden. Det spelar ingen roll om du får 500 slag/sparkar på dig om du ändå blockar alla. Och du ska aldrig kolla i marken eller låta ögonen lämna motståndaren. Det gäller även när du sparkar och slåss!! Om du kör en fet cross och har jabben nere och kollar åt sidan så varken skyddar du dig eller ser vad motståndaren gör!
VAD FAN #17!! Hur många gånger har du länkat din jävla blogg på fb nu?! Har du ens läst tråden? Han vill träna tisdag torsdag och fredag INNAN muay thai träningen. Han är 14 år och har aldrig gymmat förr. Och du länkar ett jävla schema på 6 dagar i veckan. Inga kommentarer, inga tips, inga frågor. Bara straight up reklam för din fucking blogg.
Byt ut fredagen med tisdagen.
ska börja i januari är det tänkt =) sjukt roligt.
#20 Skitkul :)
Tro helvete att man kan lära ut kampsport. En del har lättare att lära sig, en del har svårare. Men du trollar väl eller har ingen koll i vilket fall.
Styrketräning vid din ålder är inte alls fel, så länge den är bra anpassad för dig. Men att köra innan thai-träningen är kanske inte det smartaste
Drick mjölk och ät mat som en dåre.
#17 Du suger och ingen vill ha dig här, stick!
#0 Nja asså det finns hundratals övningar du kan köra. Sök dig till kunskap. Du vet att ni förmodligen kan åka till eran klubb/förening och öva på egen hand t.ex. på mits eller säck. Eller kolla upp om ni inte har fys nån gång i veckan utöver er thai träning.
#33 Aa, vi kanske kan börja köra säck o sånt istället för vikter.. vill ju inte skada mig ifall jag gör fel på något eller nåt!
OnT: Du borde inte träna som 14 år, då dina muskler inte är tillräckligt utvecklade än, kanske därför de flesta har åldergräns 15... :-) och jag skulle inte föreslå att ni tränar innan eran andra träning, lägg upp det på andra dagar istället! Och om det nu bara är två dagar ni ska köra så behöver ni inget schema riktigt... Kör armar någon dag, rygg en annan :-) det ni känner för.
#38 Är inte 15 årsgränsen en mognads grej? Men vi kanske kan träna kondition istället, men vi vill ju ha muskler också ha :D.
Det märks att ni är inavlade, de ville ha hjälp med ett schema då länkade jag stronglifts 5x5 vilket är ett otroligt bra nybörjarprogram. Samt att läsa igenom deras sida där de förklarar nybörjar info är inte heller helt fel.
#0 jag hade förövrigt inte lyssnat på den här andreaswho92, riktigt okunnig kille som inte utvecklas någonting av vad jag har sett.
behöver inte mycket utrustning alls.
Men googla bara bodyweight traning program el dyl och hitta nåt som passar er=)