Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Gbg och Sthlm humor

Postat av Låst konto 90830 den 31 Augusti 2007, 12:49
6 kommentarer · 98 träffar
Tjena !

Läste en liten notisi Göteborgs Tidningen härom dagen.
Det var en man som hade skickat in för att tycka till om bredden på humorn om sänds på TV nu förtiden.
Den ända humorn som drivs på Tv just nu är iallafall nästan bara Stockholmskt menade han på.

Jag fortsatte läsa klart tidningen för att sedan gå och titta på Tv, jag visste att det ny startade programmet "ID" skulle vara så jag såg lite framemot att se va det va för program. Så vad det en som skulle gissa yrken på människor som bara stod som skylt dockor uppe på en scen. Så sa han något i stil till en av människorna på scenen som förövrigt hade ett vädligt ovanlig frisyr.

" Hon kan iallafall inte vara läkare, hon ser så konstig ut"

Och hela publik började gapskratta, jag tänkte hur kul va det på en skala?
Och hela programmet fortsatte i den stilen, dom gjorde även det gammla programmet "På spåret" till åtlöje, som även är ett göteborgskt program från början.

Notisen som jag läste i tidningen skrev mannen:
Skillnaden mellan Göteborgskt humor och Stockholmskt är att Stockholmskt är mer grov, man går mer på individen och hänger gärna ut en speciell människa (precis som i fallet på "ID")
Medans Göteborgsk humor är mer klurig, man ska inte fatta med en gång om man skämtar eller inte, oftast lite ironi. ( Precis som Björn Hellberg va på "På Spåret".

Nu kanske inte alla här har koll på desas två helt olika program (homoristikt talat) men vad anser ni vara humor?

Själv anser jag det inte vara speciellt kul när man går på hårt på en specell person eller familj som dom även gör i "Hey babureba"

Sen bara på det sättet Stockholmare pratar, överlägset precis som dom äger hela gatan får mig att må illa.

Vad tycker ni?

Vilken stad förser Sverige med bäst humor?

35 personer har röstat
Föregående tråd
Nästa tråd

6 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 6 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..