Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Som google - fast de söker åt dig!

Postat av Galen Psykopat den 23 Augusti 2007, 00:28
174 kommentarer · 141 träffar
Tjenare!

Satt å flippade runt på sidor lite överallt och då kom jag in på en sida - Chacha.com!

Det är en söktjänst men inte som en vanlig, man kan trycka "Search with a guide."

Denna "tjänst" gör att du kommer direkt in i en livechat, bara du och "guiden" han/hon presenterar sig oftast med sitt namn och vad man behöver hjälp med, sedan söker de reda på allt åt dig!

Wikipedia:
"ChaCha is a search engine that pays human "guides" to answer questions for users. This is a technique known as social searching."

Jag hittade Chacha.com på ett forum där de hade postat då de drev med personerna som satt å försökte hjälpa, en del var rätt roliga!

Guiderna som sitter bakom och söker får runt 50cent per sökning tror jag det var! (Det är ett hobby jobb för dem. De har chef å allt sånt.)

En konservation:

Status: Connecting ...
Status: Looking for a guide ...
Status: Lisa has connected to help you with your search on wormbrain. Please wait while your guide searches for your results.
Lisa: Welcome to ChaCha!
Lisa: Hello
You: Hi Lisa!
Lisa: can you clarify your search for me please?
You: Im looking for information about worm brains!
Lisa: worm, as in the bug?
You: yea
Lisa: let me see what I can find for you, one moment please

och så letade hon reda på information om "wormbrains" som jag senare fick.

Skulle vara kul att se era konservationer mellan "guiden."
Var han/hon trevlig?

Mina kompisar tycker det är jäkligt kul att driva med dem för de kan vara så jäkla seriösa!

Även ett bra alternativ åt fragbitare som inte kan söka på google utan hellre gör en tråd på fragbite!

Jag ville bara tipsa om detta och diskussion finns lite längre upp.
Jag bryr mig inte om mina stavfel för jag är trött!

(För att kunna chatta med en guide så måste du bli medlem, det går snabbt.)

Länk: www.chacha.com

/ ephex

Bra alternativ ist. för att göra en tråd @ FB?

199 personer har röstat

174 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 174 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..