Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Hoppa av skolan?

Postat av Skolkarn den 20 Augusti 2007, 08:10
285 kommentarer · 586 träffar
Hej! Det är så att jag har sedan 7:an - 8:an velat hoppa av skolan, men vad jag har hört så är det skolplikt tills man går ut 9:an, vet inte riktigt vad det innebär

Iallafall så börjar jag Industri Programet (1an) nästa måndag, för det första så vill jag inte hålla på med industri över huvudetaget och ångrar valet, för det andra så är jag totaltrött på skolan och kommer förmodligen dra på mig mycket frånvaro om jag går vidare =/

Jag har pratat lite smått med mina föräldrar att jag vill hoppa av ett par gånger, men som svarar har jag fått olika, men ungefär såhär "Jag tillåter inte att du bara sitter inne och spelar" - "Du ska gå ut skolan och skaffa ett jobb" - massvis av olika sådana kommentarer =(

Jag vill inte hoppa av skolan för att bara sitta inne, visserligen vet jag inte vad det för alternativ istället men jag vill iaf inte sitta och spela WoW hela livet, jag vill göra något annat, men jag vill inte gå 3 år till jag känner att jag orkar inte...

Jag har några frågor:
Känner ni någon som hoppat av skolan? och vad gör han istället?

Hur går det till? och får man hoppa av skolan när man början 1:an?

Vad ska man göra istället förutom sitta inne? =( Visserligen kan man vara med polare när man slutar, men jag vill göra någon nytta också.

"Till det svåraste" Hur ska jag förklara detta för mina föräldrar? förmodligen skulle dom rycka dator till att börja med ...

285 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 285 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..