aNamn: Leccan
Tid - start: 00:14
Tid - slut: 00:42
sammanfattning:
En tanke nedskrivning på mina funderingar om förhållande. Jag kommer skriva vad jag tycker är meningen med förhållande och varför man har ett förhållande.
Chapter the one and only:
Jo... Varför blir man ett par? Varför säger man att nej jag kan inte ligga med dig jag har en pojkvän!?
Blir man ett par bara för att man älskar medvarandra och vill berätta för andra att man är tillsammans eller är det helt enkelt bara för att ha ett stabilt
KK. Jag tror att det är lite olika... Visa gifter sig och förlovar sig eller vissa är bara "ihop". Det är en sak att förlova sig och gifta sig... Det visar
ju ett klart tecken på att man älskar varandra och vill vara tillsamans för evigt. Jag menar man köper ju ring och har en stor "sermoni" för vissa.
Men ihop? då har man inte någon ring eller man flyttar ihop.
Är ihop ett lärningsstadie för att bli samo och sedan förlova sig och sedan slutningen gifta sig, jag hade en fundering eller är det så att man bara vill
ha ett säkert
knull som man har försigsjälv.
Jag tänkte lite på det där att d kanske bara är så att man vill ha ett "eget" knull som man knullar med själv...
Eller är det så att man vill visa att man har lyckats fått en snygg brud och det är ett slags poäng system? ju snyggare brud hon har desto fler vill sätta
på henne och veta att risken är större att hon blir knullar än ifall du har en ful brud? och varför aktraheras dom flesta män till kvinnnor som har större
bröst och rumpa än en fet kvinna.
Lika dant med kvinnorna... Det är ju oftast så att man "hör" att kvinnorna vill ha en sån stor kuk och vältränad kille som möjligthet och med hög
"cool faktor" och ryktet är att dom slås mkt och mkt folk är rädd för honom... än dom som har normal stor kuk och lite tillbaka dragna och mer "chillar"
och gliderfram typ... vissa kvinnor gör det visst men man ser i förstoring så ni förstår mina tankar...
Ja... är det så att kvinnorna vill ha en vältränad kille med stor kuk och allt d där... Och mänen ha en snygg kvinna som många vill knulla...
eller bara att man vill ha ett stabilt och eget knull.
Och sen efter ihop på listan blir ju sambo... i "äktenskapet" man flyttar ihop och lever tillsammans... ja endel skaffar tom barn...
visst man kanske vill visa mer vad man har för flickvän/pojkvän genom att skryta lite extra å säga at man har blivit sambo... och dom som vill visa värkligen
att dom är ihop och älskar varandra skaffar barn men ändå inte älskar varandra... sambo kanske är lärnings stadiet inför att gifta sig.
Sen har vi förlovningen jag tycker att när man förlovar sig är det för att visa att man funderar på att gifta sig och leva ihop förevigt.
Efter djupare funderingar har jag kommit fram till är förlovning lärnings stadiet inför giftemålet och den riktiga "utbidningen" till ett förhållande.
Nu till giftemålet jag tycker det är då man är riktigt mogen för att skaffa barn. men ändå så kanskem an inte älskar varandra eftersom folk skiljer sig och
så. men man har barn ihop och man måste ta vårdnad för dom oavsett ifall man inte bor ihop och gör vardagssysslor tillsammans.
Sammanfattnignen:
Detta är mina funderingar på vägen av giftemål... och jag vill tacka alla som tagit sig tid och ork för att läsa den här skriftelsena.
Have a good time out there...
Vad säger ni?