Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Vad är drömmar?

Postat av Fr0ggy den 19 Juli 2004, 02:12
111 kommentarer · 207 träffar
Ja, ni förstår nog av bara rubriken vart jag vill komma. Vad är egentligen drömmar för något? Om mitt minne ej sviker så har vetenskapen ännu inget exakt svar på detta, stämmer det?
Hur kommer det sig att man oftast inte tänker på att man drömmer när man gör det? Alltså man är ej medveten om det. Om man upplevt samma saker i vaket tillstånd hade man ju direkt trott att man varit nerdrogad eller något. Ibland händer det dock att jag kommer på att jag drömmer, och då känns det helt sjukt hur jag inte kunde kommit på det tidigare. För oftast så är ju ens sinnen i drömmar väldigt suddiga så att säga, och det är inte lika glasklart som i vaket tillstånd.

Jag vill gärna höra era teorier om vad drömmar är och varför vi har dem. Vad tjänar de för syfte egentligen? Tjänar de något syfte?
Föregående tråd
Nästa tråd

111 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 111 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..