Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

En rolig fiskehistoria!

Postat av fbsugersnopp! den 4 Augusti 2007, 16:24
52 kommentarer · 1 060 träffar
Det började med att jag och en kompis satt hemma och inte hade någonting att göra. Till slut så kom vi på idén att vi skulle iväg och fiska en sväng. Vi packade ner våra saker och begav oss ut på isen för att angla lite. I början så fick vi bara några små gäddor och vi var lite besvikna, men vi visste inte vad som väntade oss 5 minuter senare.

Vi satt ute på varsin stol ute på isen och bara väntade. Till slut så small det till i ett av angeldonen. Jag och min kompis sprang dit för

att se om det var någon stor fisk som var på. Vi hoppades på det bästa eftersom att vi bara hade fått några små gäddor tidigare.

När min vän började att veva in angeldonet så sade han att vi satt fast i botten eller i något annat, men jag sade till han att skottet i angeldonet inte skulle smälla då. Vi fortsatte att veva in linan för att se vad vi satt fast i. Då hände det. Gäddan sprattlade till och min kompis vart jätterädd.

Vi fortsatte att veva in linan. Denna gäddan var stor, och det visste vi båda. Vi slet och slet och till slut så kom gäddans huvud upp genom det borrade hålet i isen.

När vi såg gäddan så trodde vi inte att det var sant. Det var den största gäddan jag har sett i hela mitt liv. Den dagen gick vi hem med fisken och var överlyckliga :D

OBS: Bilden är gammal och togs när jag var 13 år. Det är jag till vänster på bilden.

http://www.fuskbugg.se/pub/mis c/stor_gadda.bmp

Till diskussionen: Har ni någonsin fångat någon stor gädda eller någon annan slags fisk? Berätta vad som hände osv. Länka gärna en bild på fisken :)

Stavfel och annat dylikt bjuder jag på. Jag vill även ha seriösa svar, så ni som ljuger ihop era historier kan lika gärna skippa denna tråden.
Föregående tråd

52 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 52 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..