Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Spöken finns inte

Postat av Padawan lol6 den 2 Augusti 2007, 18:38
119 kommentarer · 233 träffar
Tjabba, Skulle vilja säga varför jag inte tror på spöken.

Först om man tänker så här, jorden skapades på så sätt som vetenskapsmännen säger, big bang teorin + att vi människor/djur/allt levande va i början en liten cell som blev skapad i kanske ett vattenkärl genom att ett virus kom till sammans med ett annat virus (Ett exempel) Om man nu tror på denna terori (Som jag mer eller mindre tror på) Så känns det som att man inte kan tro på spöken eller andra vidskepelser.

Folk som sägs ha sett spöken eller hört spöken kan det finnas två förklaringar till; Antingen vill dom tjäna pengar eller så
har man gjort något dumt i livet eller känner sig skyldig, då tror jag säkert att man skulle kunna se ett "spöke", som exempel; Skomakaren sa hej då till sin dotter som skulle iväg på fest, 1 timma senare hörde han om en olycka som hade skett i närheten, på radion, just då knacka det på dörren, han kollade genom fönstret brevid dörren och såg att det va prästen, han blev helt skakig och han började föreställa sig att hans dotter hade råkat ut för olyckan, han öppnade dörren och prästen sa; "Hej, är mina skor färdiga?".

Har också läst om alla spök legender på ex. fängelelset Alcatraz i San Francisco, väktare som sägs ha hört skrik eller fängelesedörrar som slår igen, i den miljön, om man nu redan är uppskrämd kan man ju höra allt möjligt. Sen om man tänker att man hör något så kan man ju nästan höra det själv innuti sitt huvud.
En till berättelse(Denna är sann): Min mormor hade precis dött i bröst cancer. Min mamma va jätte ledsen och sliten, hon hade varit på sjukhuset + begravning i flera timmar, natten efter när hon precis hade gått och lagt sig, såg hon sin mamma stå i dörr öppningen, 5 sekunder efter var hon borta, Varför? Detta är en sorgs process och inget spöke, kanske också för att hon VILLE se henne i hennes tankar.

Det finns inga demoner eller annat ont som "anden i glaset" osv. Finns ju 1000+++ sånna här grejer, you name it liksom. Först kan vi börja med, VARFÖR skulle sånt här finnas? Vem skulle ha makten över det? Det är verkligen trams, tro fan att folk är rädda för spöken, anden i glaset osv efter allt som går på TV:n om övernaturliga saker. Allt har en logiskförklaring, allt annat har dom inte hittat en till än, men spöken osv finns somsagt inte.

Berätta gärna era egna "spök" upplevelser så kan jag se om jag kan hitta en förklaring på rakarm.

Disskutera!
Föregående tråd
Nästa tråd

119 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 119 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..