Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Mainstream musik.

Postat av Fugazi den 14 Juli 2004, 17:01
110 kommentarer · 337 träffar
Skivbolagen blir bara rikare och rikare, musiken som spelas på radion är oftast den enda vanlig undom i 13-17 års åldern lyssnar på och kanske endsat vet existerar.

Så jag ställer mig själv frågan lite då och då, är detta rätt? Är det rätt att ett skivbolag ska tjäna miljarer på själlös musik som är endsat skapad för en anledning att tjäna pengar.

Jag är en av dem som väljer att se musik som en konst, något som ska beröra ett sätt att leva. Det är förvisso sant att pop-artister underhåller folk och därför gillas men någonstans så känns det fel.

Låt säga att skivbolag som har sina egna sångskrivare ger en låt till en bröstoppererad fake-blondin med hyffsad röst. För att sedan tjäna miljarder på det. Och de trångsynta 14 åringar som inte förstår bättre avgudar artister som inte har någonting med skapandet av musiken att göra.

Missförstå mig rätt nu inte för att jag ej tycker om börstopperade blondiner bara dem håller sig till sin sak. Åter till min sätt att se på musiken, om en konstnär som målar tavlor hade blivit anlitad av ett företag som hade sagt: Nej du får inte måla som du vill för detta säljer inte du ska måla detta så kan vi alla bli rika förstår ni då hur fel det känns?

För er som vill börja lyssna på lite riktig musik här är lite gruppen som ligger mig själv väldigt varmt om hjärtat: Yellowcard, The Get Up Kids, Jimmy Eat World, Weezer, Fugazi, Mlilencollin.

Tack för mig, det finns säkert massor av stavfel men det är jättekul att gnälla på sånt så var goda.
Föregående tråd

110 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 110 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..