Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Gitarrkille behöver hjälp!

Postat av Monsoon den 4 Juli 2007, 17:51
12 kommentarer · 180 träffar
Det är så här att jag började med gitarr för ett tag sedan och nu behöver jag lite hjälp med att hitta takten. Problemt är mest när det är hela akord som ska spelas, så "picking" har jag inget problem med. Jag har valt en enkel låt efter som jag inte har spelat gitarr så länge och jag kan dem akorden utan till. Låten heter Everything och spelas utav Michelle Branch.

Här är länk till låten:
http://www.youtube.com/watch?v =GjOf8FHUN9Y

För att ni ska kunna hjälpa mig med takten, så har jag tänkt ut hur.

Akorden är Am C GG. Och problemet är om jag ska dra upp eller ner och när jag ska byta akord. Här kommer ett exemple, Am Upp Upp Upp Byt till C Upp Upp Upp Nerr Byt till G Upp Ner Upp Ner Nästa G Upp Ner Upp Ner. Jag hoppas ni förstår mitt exemple. Så jag vill att ni försöker förklara takten med hjälp av mitt exemple, så ska jag nog klara av att kunna spela låten.

Om ni har några tips, eller lätta sånger för nybörjare så får ni gärna länka Tabs.
Föregående tråd
Nästa tråd

12 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 12 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..