Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Jägar-tråden

Postat av Loski den 28 Juni 2007, 00:23
80 kommentarer · 212 träffar
Godkväll era frenetiska, blodtörstiga, jaktsugna jägare! Snart smäller det grabbar, och snart smäller det på riktigt... Älgjakten och rådjursjakten är precis bakom dörren.

Vi som har varit med ett tag vet att det är den här tiden på året som det kryper lite extra i fingrarna. Det är nu man börjar förbereda sig, psykiskt, i sin ensamhet med en kall bärs och sina nyinoljade vapen långt in på kvällstimmarna. Att sitta där vid bordet och plocka isär dem, putsa varje liten del samtidigt som man känner doften av gammalt krut, så vill man ju bara gå ut - ut i skogen och fälla råbocken. Kan ni känna den, känslan?

Jag har alltid undrat hur jägarintresset här på fragbite är såhär i allmänhet. Så jag tänkte att jag skulle ta reda på det och göra en jägartråd som är specifik för just oss CS-spelare.

Vill höra mycket historier uppifrån Norrland sen :D Skulle så jävla mycket vilja åka upp dit och jaga älg någon gång! Min polare har några släktingar där som han ska till och jaga i höst, är så förbannat avundsjuk :/

Vi bor ju på Åland. Eftersom EU har stoppat vårjakten på sjöfågel så får man väl nöja sig med att skjuta lite säl i väntan på rådjursjakten :)

Polarn och jag var ut till havs till ett litet skär (inte större än en fotbollsplan) 4 sjömil utanför land för att lura på säl härom dagen. Slutade med 8 skjutna sälar på knappa 15 minuter. En riktigt riktigt rolig jaktupplevelse!

*OBS, starka bilder, känsliga personer behöver inte kika*

http://www.speedyshare.com/352 120806.html

Sälen är skjuten med en 30-06a. Jag själv skjuter med en Sako .243a.

Och till er som undrar varför vi skjuter de sälar vi kommer åt, så kan ni ta och kolla på följande bild och föreställa er att det är eran "fångst" ni står och kollar på. Ni kan inte ana hur många tusenlappar som blivit uppätet på bara det där som syns på bilden...

http://www3.speedyshare.com/da ta/665612573/4844871/15597643/ PICT0005.JPG

Nåja, berätta lite jakthistorier och var och vad ni ska jaga i höst!

Tja!

Har du jaktkort?

94 personer har röstat

80 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 80 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..