Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
-Köttfärssås: Fräs gul lök och vitlök, häll i lite tomatpuré och rör runt så att löken får en rödaktig färg. Tillsätt nötfärs och rör runt tills allting är brunt. I med tomatsås, lite buljong, och börja krydda. Tillsätt lite vatten vid behov. Jag gillar att ha i rivna morötter i min köttfärssås, samt att avsluta med en burk majs så att de inte blir kokta.
-Tomatsås: Samma som ovan, fast utan nötfärsen.
-Köttfärsgulasch: Tärna potatis och låt koka upp. Gör en köttfärssås fast se till att den blir rinnigare. Tillsätt den kokta potatisen. Jag gillar att ha i lite paprika till detta.
-Ugnsrostade rotfrukter: Skär upp diverse rotfrukt i lika stora bitar så de kräver ungefär samma tid i ugnen. Strö på salt, peppar och rosmarin och lägg in i ugnen. Se till att röra runt lite då och då så att det blir rättvist. Stek lite korv till om du vill ha kött till. Crème Fraiche vid sidan av.
-Potatis-, och Purjolöksoppa (Vichyssoise): Fräs lök, purjolök och potatis i en kastrull. Tillsätt mjölk och buljong så att det får sjuda, och mixa därefter med en mixerstav. Krydda med salt och peppar.
-Ugnsbakad lax med ris: Lägg upp lax på en ugnssäker form med skinnet nedåt. Strö över rikligt med salt och peppar och lägg i i ugnen. Koka ris. Sås vid sidan av. (Jag gillar turkisk yoghurt med pressad vitlök och salt till)
-Koka upp spaghetti. Vid sidan av häller du upp gräddfil, finhackad rödlök, tärnad avokado, och löjrom i små egna behållare.
Billys Panpizza med Bobs jordgubbssaft. Nästa vecka kan du laga gorbys piroger och nästa vecka igen Ramens Nudlar. Sen är det bara att börja om med Billys igen.
Är du däremot lite bättre så gör schysta potatisklyftor i ungen (Timjan, Salt och Paprikakrydda på de) sen slänger du ihop någon schyst sallad tillsammans med en härlig grillning. Tzatziki är jäkligt najs till detta!
gör något som är jätteäckligt så vill inte dina föräldrar att du ska laga mat igen, så slipper du de. usch vilket sossesamhälle vi lever i, tvingar barnen att laga mat... har man klämt ut 3 ungar ska man orkar laga lite mat.
Gör nått enkelt, typ koka ris och kyckling i ugn. Ingredienser: Smör (till ugnsplåten), salt, peppar, kyckling och ris. Fyfan vad enkel, nyttig, tråkig och äcklig mat.
Lätt att laga och bra för att imponera lite på päronen eller framtida flickvän möjligtvis.
Stek upp fläskfilé och bacon och låt kallna.
Hacka Paprika och Purjo
Blanda ihop allt och släng i en burk creme fraiche.
Skär upp lantbröd och släng på röran på mackorna och strö över ost sen in i ugnen.
Gör en sallad! Behöver inte vara komplicerad men det är ett måste, räcker med isbergssallad gurka och tomat.
Servera med Sweet chilli sås det är Godlike.
Blev att knåda 1kg pannbiffar och göra lite pommes och gräddsås för min del, orkade verkligen inte koka potatis :pPpp
Med några öl till så är det ingen som bryr sig.
Copyright Fragbite. Allt innehåll på Fragbite är skyddat enligt Upphovsrättslagen. Citat eller texter baserade på Fragbites innehåll ska följas eller föregås av källhänvisning.
Alla åsikter uttryckta på Fragbite representerar varje enskild skribent och överensstämmer inte nödvändigtvis med Fragbites åsikter.
Programmering och design av Fredric Bohlin. För frågor rörande sajten kan du skicka iväg ett email till vår support.
Cookies
Fragbite använder cookies för att spara användarspecifik information så som t.ex. användarnamn. Cookies sparas även när man deltar i omröstningar och för att föra statistik. För att slippa cookies kan du stänga av cookies i din webbläsares inställningar eller välja att inte besöka Fragbite. Den här textraden finns här på grund av lagen om elektronisk kommunikation som trädde i kraft 25 juli 2003.
Annonsering
Är du intresserad av att annonsera på Fragbite, tryck här.
Och självklart Bea sås och grönsaker, funkar alltid!
Potatis eller ris till detta sen en sallad. Lätt och nyttigt :)
Pasta med någon sås.
Kött/fisk/kyckling med ris.
Någon gratäng.
Finns mycket som är enkelt och gött.
-Köttfärssås: Fräs gul lök och vitlök, häll i lite tomatpuré och rör runt så att löken får en rödaktig färg. Tillsätt nötfärs och rör runt tills allting är brunt. I med tomatsås, lite buljong, och börja krydda. Tillsätt lite vatten vid behov. Jag gillar att ha i rivna morötter i min köttfärssås, samt att avsluta med en burk majs så att de inte blir kokta.
-Tomatsås: Samma som ovan, fast utan nötfärsen.
-Köttfärsgulasch: Tärna potatis och låt koka upp. Gör en köttfärssås fast se till att den blir rinnigare. Tillsätt den kokta potatisen. Jag gillar att ha i lite paprika till detta.
-Ugnsrostade rotfrukter: Skär upp diverse rotfrukt i lika stora bitar så de kräver ungefär samma tid i ugnen. Strö på salt, peppar och rosmarin och lägg in i ugnen. Se till att röra runt lite då och då så att det blir rättvist. Stek lite korv till om du vill ha kött till. Crème Fraiche vid sidan av.
-Potatis-, och Purjolöksoppa (Vichyssoise): Fräs lök, purjolök och potatis i en kastrull. Tillsätt mjölk och buljong så att det får sjuda, och mixa därefter med en mixerstav. Krydda med salt och peppar.
-Ugnsbakad lax med ris: Lägg upp lax på en ugnssäker form med skinnet nedåt. Strö över rikligt med salt och peppar och lägg i i ugnen. Koka ris. Sås vid sidan av. (Jag gillar turkisk yoghurt med pressad vitlök och salt till)
-Koka upp spaghetti. Vid sidan av häller du upp gräddfil, finhackad rödlök, tärnad avokado, och löjrom i små egna behållare.
Är du däremot lite bättre så gör schysta potatisklyftor i ungen (Timjan, Salt och Paprikakrydda på de) sen slänger du ihop någon schyst sallad tillsammans med en härlig grillning. Tzatziki är jäkligt najs till detta!
Verkar väldigt enkelt iaf :)
Potatismos och korv på statoil
lättaste är nog en sallad. stek lite halloumi till, alltid gott
Lätt att laga och bra för att imponera lite på päronen eller framtida flickvän möjligtvis.
Stek upp fläskfilé och bacon och låt kallna.
Hacka Paprika och Purjo
Blanda ihop allt och släng i en burk creme fraiche.
Skär upp lantbröd och släng på röran på mackorna och strö över ost sen in i ugnen.
Gör en sallad! Behöver inte vara komplicerad men det är ett måste, räcker med isbergssallad gurka och tomat.
Servera med Sweet chilli sås det är Godlike.
Här har du hela receptet.
http://ffskafferi.blogspot.se/2012/04/jollymackaen-specialitet-fran-kil.html
Med några öl till så är det ingen som bryr sig.