Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

**GUIDE** Ta bort DaxWax

Postat av päpparkaka den 23 Juni 2007, 18:39
198 kommentarer · 835 träffar
God kväll fragbite. Jag har under de år jag besökt sidan sett ett flertal trådar om daxwax, vilket man skall använda, hur man får bort det och så vidare.

Just det sistnämnda verkar många ha problem med. Oljan i vaxet gör att det inte går ut med vatten och schampo och enligt den information som finns på burken bör man använda sig av deras egna schampo för att få ut vaxet.

Problemet är det att detta schampo är svårt att få tag i och vad jag har sett så fungerar det inte särskilt bra. Själv så hade jag oerhört mycket daxwax (röd burk) i håret innan och jag fick inte ut det på något sätt.

Jag provade 5 stycken olika schampon, riktigt varmt vatten och t.o.m. Yes diskmedel. Ingenting fungerade.

Efter alla dessa försök kom jag till sist på vad min käre kemilärare sagt i skolan: "lika löser lika". I detta fall betyder det "fett löser fett"/"olja löser olja".

Efter denna upptäckt så fick jag bort vaxet direkt och en stund senare utformade jag nedanstående guide.

****GUIDEN****

1: Tag en flaska matolja (olivolja, rapsolja etc.) och ställ dig i duschen.

2. Massera in oljan i håret och ta mer ända tills du känner att vaxet löst upp sig.

3. Skölj ur med vatten.

4. Upprepa proceduren om det finns vax kvar i håret.

Efter denna behandling så är håret mycket fett efter oljan men den är lätt att få bort.

Låt bara håret torka och använd sedan schampo för att få bort den. Naturligtvis sköljer du bort shampot med vatten.

Lycka till!

mvh päpparkaka

P.S Jag har visserligen MVG i Svenska A men något stavfel har säkert smugit sig in någonstans. Ber om ursäkt för detta i så fall. D.S

EDIT: Jag använder inte daxwax längre och behöver inte hjälp med att få ut det vilket många verkar tro. Jag använder numera d:fi grön och blå.

Bra?

318 personer har röstat
Föregående tråd
Nästa tråd

198 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 198 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..