Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Jobbigt Virus

Postat av crispie den 22 Juni 2007, 15:47
11 kommentarer · 46 träffar
Hej! Jag skulle lira en pcw med min klan.
Tyvärr var bara 4 av oss i klanen online så vi sökte in en mix.
Jag gjorde det, innan mina klanmedlemmar hade hunnit logga in på ventrilo etc.
Då föreslog "mixen" att vi skulle lira en cup. Han sade nästan direkt efter att han hade hittat en och frågade mig vilken config jag hade på mitt cs.
Eftersom jag inte kan så mkt om vilka configer man ska ha så sade jag: "Vet ej".
Då skickade han en WinZip-fil till mig som hette något i stil med "Counter-strike config"
Självklart tog jag emot den.
Jag frågade då hur jag skulle installera den.
Han sade då att jag skulle öppna den i WinRAR och sedan lägga in filen o cstrike mappen.
jag öppnade filen i WinRAR och efter det laggade datorn så jag startade om den.
Sedan när jag loggade in på mitt konot på datorn kom det upp ungefär 4 st porr-PopUp-fönster som jag fort kunde stänga ner.
Men så ska det ju inte vara tänkte jag, så jag sökte igenom datorn med mitt virusprogram men hittade INGET.
Sedan gick jag in i "Mina Mottagna Filer" och där fann jag WinZip-filen "photos"
Jag har hört lite om photosviruset och frågade lite polare vad jag skulle göra. 99 % svarade att jag skulle lägga det i papperskorgen och tömma den utan att öppna filen.
Vilket jag gjorde.
Nu söker jag igenom datorn igen efter någon sorts virus och har inte hittat något, vilket är possitivt. Men för att vara på den säkra sidan lade jag upp den här tråden för att få tips om hur jag ska göra nu, efter angreppet och om det kan finnas något av viruset kvar. Det är ju inte speciellt kul att det Poppar Upp 5 porrsidor varje gång vi sätter på våran FAMILJEDATOR.
Snälla, jag vill gärna ha säkra och mogna svar. felet måste fixas!PS. Jag ska snart starta om datorn, igen. Kommer det upp mer PopUps så skriver jag det i den här tråden. Därför vill jag ha svar och förklaringar om hur jag gör ifall det skulle hända! Tack på förhand.
MVH C!wa
Föregående tråd
Nästa tråd

11 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 11 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..