Hejsan, här sitter jag och har tråkigt, så jag tänkte langa upp en till tråd om en macka! Jag blev mycket inspirerad av den så kallade HeatoN Mackan aka "inte-kunna-klämmas-in-i-mackt oasterN^"
Först och främst du som skrev receptet, hur fan i helvete tänkte du klämma in en 30 cm lång macka i en toaster, får mig att tänka lite, så vi kör utan!
Detta receptet koms på en sen ensam kväll framför tvn i källarn, när jag inte hade sånt bra självförtroende och en massa 2.25:or cider.
Jag bestämde mig för att göra ett genombrott för en gång skull i livet, göra en otroligt god macka som passar varenda levande själ på denna jord.
Jag kallar den på typisk svenska, "Allemansmackan" inget larvigt stort N för det har den inte! Men ett stort A för att signera att den kommer med stor kraft in i munnen!
Nu till receptet, du behöver detta för den ultimata mackan of doom:
1m lång Baguette. (må delas)
2 kokta ägg -
En burk majonäs -
Herrgårds ost -
Skivad kalkon - (gör dig bra magen) Kan vara basturökt om du kännner för det!
Dill -
En burk fransk senap -
Sen för att spica upp det hela bränner vi med lite tabasco, så får tarmarna jobba lite extra (se upp rännskita)
Då så, dags för arbetet, jobba varsamt med fingrarna när du jobbar med ingridienserna, skiva mackan , bred på smör, lägg på osten och kalkonen. Skiva sedan äggen och strö ut skivorna.
Sen langar du på senapen, tabascon majonäsen och dillen, då har du din jävla macka.
Och på slutet om du vill toppa med lite klass, kläck ett okokt ägg ovanpå brödet speciellt för bakfylla.
Det var allt för mig, hoppas ni prövar på det och att det smakar mums! Vi gjorde ett par inför Göran PerssoNs^ avslutningsfest som politiker, han gav den en 9/10 för han tyckte dillen fastnade emellan hans tänder den jävla valrossen!
Pic kommer snarast!
Senap (dijon(?))
lövbiff
Isbergssallad
Tomat
Krydda med lite peppar ;)
Nybakad baguett med halv hårt skal ( ni vet VAD JAK MENAR)
5 st skivor pärssons skinka
2 skivor Gouda ost (ej willys sorten :=)
Potatis salad
Räkost
lite gurkskivor
ett STORT o färskt saladsblad
en tomat skiva för de som gillar tomat ( :E )
Rostbiff
Sen sätter du på en fet svart oliv på en tandpetare o sätter fast den i mackjäveln.
ÄT UPP ALTT ( ÄVEN tandpetaren)
volía du är ELITE