Hej, Jag och min polare var ute och körde bil. Och vi är båda 16. =)
Och nu till saken, det kom ett Rådjur fram och vi körde på det. Så att RUTAN blev spräckt. Och Rådjuret ligger vid vägkanten och är död. Vi kan ju inte ringa polisen och säga så här.
/ ''Hej! jo det är så här att vi var ute och körde bil så körde vi på ett RÅDJUR''. /Polisen. Hur gamla är ni ? /vi. Öhh 16 båda 2.
Dom vet inte om at vi tog bilen och for ut. Så att om dom får reda på att vi åkte bil så blir våra Pappor och Mammor SURA!! Och polisen drar in körkortet på oss 2 om han får reda på det. :S så HJÄLP oss hur ska vi göra för att inte dom ska se att rutan är spräckt ? har inga pengar till ny. :( Min dator kommer att försvinna föratt vi åkte ''BIL''
Seriösa svar :( thx!
fastän ett rådjur är litet och inte så högt så om motorhuven är lägre än rådjurets ben vilket bilar oftast är enligt mig så kapar bilen rådjurets ben så att överkroppen åker in i rutan...
sedan skrev jag att om man är 4 pers i en bil t.ex. och dom i framsätet har bälte och dom där bak har INTE på sig bälte. om man krockar i hög fart så kommer dom i baksätet garanterat dö och dom KOMMER se till att dom i framsätet dör. bara det jag skrev. fråga på eran körskola eller vad som helst. men det är sant.
när jag var på MIN riskutbildning så berättade en lärare där hur en mamma skulle skjutsa sina barn till dagis, dom satt båda i baksätet, då kom en bil bakifrån och han höll tydligen på att jobba med sin stereo och såg inte att bilen framför hade stannat och skulle svänga. så han körde in i 70km/h och barnen hade bälte med det hjälpte inte för han körde nästan igenom bilen så att en lång järnsak som går vågrätt längst baksätet mitt igenom barnens ryggar så att dom knäckte dom.
fart är så ruggigt underskattat och det tycker jag att alla borde ha vetskapen om. även dom som säger att jag har helt fel så kan jag lova att jag har tillförlitliga källor och vet vad jag pratar om.
sedan vill jag påpeka att det beror på hur stor bilen är och hur mycket den är byggd för att tåla skador. men om man har otur och råddjuret åker igen rutan så äre bara att säga hejdå
Tydligen så vet du inte du inte ens vad ABS-bromsar är, lol :-)
om man bromsar det hårdaste man kan med abs bromsar så blir det inte bättre än med vanliga bromsar. man ska bromsa halvhårt och lugnt styra undan. men tyvärr är inte iskall nog att kunna göra det
ABS = anti blocking system.
hoppas du va oseriös
Oj läste just vad du skrev om abs bromsar nu med.. jag börjar bli rädd för att du faktiskt är seriös
Sen säger ni att ni såg 3 killar kasta sten på bilen..
så att när man bromsar så blockeras bromsarna och man får sladd? :S
Man ska dock vara medveten om att bilens stoppsträcka inte nödvändigtvis blir kortare med låsningsfria bromsar. Det är endast på speciella underlag, tex våta och isiga vägar, som de kan minska stoppsträckan. På torra vägbanor kan de tom öka stoppsträckan något.
När du bromsar i en nödsituation med en bil som har låsningsfria bromsar ska du trycka så hårt som möjligt på bromspedalen och inte lätta på trycket förrän faran är över. När systemet aktiveras vibrerar och pulserar bromspedalen och ett visst ljud uppträder. Det här är helt normalt och ett tecken på att systemet arbetar som det ska.
så seriös är jag :(
min pappa jobbar inte på riskutbildningen. och det har varit skoj att argumentera med folk som kallat mig noob osv osv osv!
dom som gjort tråden ljuger. dom har inte varit med om det dom skriver. det borde vem som helst förstå att detta är en myttartråd.
"Och nu till saken, det kom ett Rådjur fram och vi körde på det. Så att RUTAN blev spräckt. Och Rådjuret ligger vid vägkanten och är död. Vi kan ju inte ringa polisen och säga så här.
/ ''Hej! jo det är så här att vi var ute och körde bil så körde vi på ett RÅDJUR''. /Polisen. Hur gamla är ni ? /vi. Öhh 16 båda 2.
Dom vet inte om at vi tog bilen och for ut. Så att om dom får reda på att vi åkte bil så blir våra Pappor och Mammor SURA!! Och polisen drar in körkortet på oss 2 om han får reda på det. :S så HJÄLP oss hur ska vi göra för att inte dom ska se att rutan är spräckt ? har inga pengar till ny. :( Min dator kommer att försvinna föratt vi åkte ''BIL''
Seriösa svar :( thx!"
det är roligt att argumentera om "BILAR"
ABS:en sätts först igång när du bromsar så hårt du kan, och släpper på bromsarna då och då för att hjulen inte ska låsa sig så att man fortfarande kan ha kontroll över bilen.
"När du bromsar i en nödsituation med en bil som har låsningsfria bromsar ska du trycka så hårt som möjligt på bromspedalen och inte lätta på trycket förrän faran är över."
Ägde du just dig själv eller? :O
Ja, han har kopierat text här ifrån:
http://www.vv.se/templates/pag e3____2814.aspx
:P
dags för mig att komma ur garderoben och erkänna att jag var jätteseriös!
min pappa jobbar inte på riskutbildningen. och det har varit skoj att argumentera med folk som kallat mig noob osv osv osv!
dom som gjort tråden ljuger. dom har inte varit med om det dom skriver. det borde vem som helst förstå att detta är en myttartråd.
"Och nu till saken, det kom ett Rådjur fram och vi körde på det. Så att RUTAN blev spräckt. Och Rådjuret ligger vid vägkanten och är död. Vi kan ju inte ringa polisen och säga så här.
Seriösa svar :( thx!"
det är roligt att argumentera om "BILAR"
Ja, jag har redan läst det?
Haha :D
när han gick ut och kollade efter rådjuret låg inälvorna och två ungar på vägen och rådjuret i skogen :/
OT: De är nog bäst att berätta sanningen tror du inte de? :O
OT: En ruta på en bil är som ett glas(som man dricker ur)
skulle du kunna limma ihop ett sådant efter det är sprucket i 2 delar? och så det inte skulle synnas?
OBS ! du måste berätta vad som hände. dom kan ta det på försäkringen isf. om man vill .
Sanningen är "nästan" alltid bäst
Det man ska göra om man kört på ett djur är att märka platsen och informera polisen om detta, dom kommer antagligen inte få reda på vilka det var som körde på djuret.
Om man INTE märker platsen och drar där ifrån så är det straffbart
Polisen vet nog redan...