Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

grafikkortsproblem HJÄLP!

Postat av astrix! den 30 Maj 2007, 12:05
9 kommentarer · 97 träffar
Jag har ett stort problem med datorn. snälla hjälp mig!

Jag har en 3.6ghz p4. nVidia 6800 high retail agp. 2gb ram osv.
Nu till själva problemet som jag ska försöka förklara bäst jag kan.

Det hela började i söndags då jag satt och kollade på film, men helt plötsligt så kom det upp gröna prickar i 2cm lodräta rader över hela skärmen. Och sedan så svartnaden den helt. Självklart så fick man lite panik och undrade vad som försegick, men jag startade om datorn. Efter omstarten så var det lika dant att det var gröna rader över hela skärmen. Och så blev det svart efter några minuter. När jag sedan startade om datorn så hittade inte datorn grafikkortet, så jag körde då utan graffekort. Så min kompis sa att jag skulle öppna burken och dammsuga datorn. Det gjorde jag och det funkade i ca 2 dagar, men problemet kom tillbaka, och nu kan jag inte ens starta upp datan innan skärmen blir svart. Så jag plockade ut grafikkortet helt och damsög bäst jag kunde men det hjälpte inget.
Någon som har varit med om något liknande som kan berätta hur jag ska lösa det hela?

Vad kan problemet vara? Och hur ska jag lösa det? Vore tacksam för seriösa och mogna svar.

tack på förhand /calle

ps. jag sitter i skolan och skiver detta så jag har itne fått igång datorn än.

9 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 9 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..