Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Jetforce TSDI .

Postat av Hebba den 27 Maj 2007, 16:32
8 kommentarer · 1 786 träffar
Alltså , jag har varit på alla möjliga olika forum och snackat om detta , inget har gett några bra svar eller tips , förväntar mig dock inte någon större hjälp från Fragbite :P men endå..

Jag har nu bytt min Aerox mot en Jetforce av Modellen TSDI ( Direkt Insprut) Och när vi skulle byta fick han stå med tändningen inne ett bra tag innan den gick igång , men sen gick den allt igång och ja skulle prov-köra den. Men när man gasa iväg så misstände den ganska mycket men han sa bara att man skulle byta tändstift sen var det fixat. Aja , så det blev affär. Och dagen därpå så körde jag den till skolan ,några km eftersom ungefär 50m från skolan finns en mopedaffär. Men iallafall ja parkera den vid skolan och gick igenom hela den äckliga skoldagen. Sen efteråt skulle ja starta och åka till mopedaffären men helvetet vägrade starta. Så jag drog den ner till affären och fick tändstiftet bytt , men den startade inte endå! så efter mycket svordomar och så körde fassan mig till min mossa och min styvfassa och ja hade isär den ( mest han dock :D ) Och vi kollade kolv , cylinder , bensinslangar m.m.

Och i nuläget kan den gå igång efter att man hållit in tändningen ett bra jävla tag, OCH DEN MÅSTE VARA KALL! Då fungerar den , men om man stänger av den och ska prova igen då fungerar det inte.

obs. Den är trimmad med Malossi 70cc , RR Effektrör och Multivariator.
Föregående tråd

8 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 8 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..