Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

VARNING digitaltv genom bredband TELIA

Postat av Mirax@badplay.se den 24 Maj 2007, 21:02
43 kommentarer · 382 träffar
För 4 veckor bestämdes det att vårat hus äntligen skulle välsignas med sk "digital-tv". Lyckan var så även stor när den nästan guldfärgade kartongen anlännde, och skulle även fortkomma under de nästan 4 veckorna, till idag.

Eftersom min Jägar Broder hade lov under den första veckan då digital-televisionens infann sig i boningen och konstant pressade bredbandet till dess absoluta max-gräns så märkte jag knappt av vid det som skulle bli den värsta katastrofen i mitt hitills 18-åriga liv. Dagar och veckor gick och fortfarande ingen förändring med den höga sk "CS-pingen". Efter nästan exakt 4 veckors tortyr av skyhög choke och en helvetisk ping så brast jag tillslut, tog mod till mitt svaga sinna och sökte tröst hos min far. Gråtandes i luren fick jag honom att kontakta Telia och att efter det ge mig ett besked så fort det bara var möjligt.

Samtalet tog enligt min blodsfader inte mer än någon minut och kanske blev också därför chocken desto större. Enligt min far, som vid det precisa tillfället citarade en lägre en medelmåttig anställd på företaget kännt som just Telia. Och såhär ser det ut just nu. Eftersom digital-tv'n går igenom bredbandet har Telia vidtagit de åtgärder som krävs för att få ett så stabilt som möjligt sändning. I och med detta så har pingfiltret höjts till den nivån då det är nästintill omöjligt att fördriva e-verksamhet, och det är inte det värsta. Enligt Telia har dom också, naturligtvis för att ge kunden "bästa möjliga bild" _SPÄRRAT_ pingfiltret vilket gör det omöjligt för mig att någonsin spela någon som helst spel över nätet utan att utsättes för sk "LAGG" och därmed också "WHINE" och "BANN".

Så innan ni bestämmer er för TELIAS digital-tv via BB, ställ er frågan om det verkligen är värt det.

43 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 43 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..