Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Övertrött eller överpigg?

Postat av SUK KUG den 22 Maj 2007, 23:26
28 kommentarer · 1 538 träffar
Hejsan!

Jag har funderat på en grej ganska länge nu som brukar drabba mig när jag sover. Jag har råkat ut för detta 10-20 gånger och vet fortfarande inte ett skvatt om det. Nu till vad som händer:

Detta brukar oftast hända mig när jag har sovit i ett antal timmar under dagen, alltså bara tagit en vanlig tupplur mitt på ljusa dagen. Det är när jag sover som djupast detta kommer, övertröttheten(?!). Jag vet inte ens om det heter övertrötthet men det är det enda jag har hört. Det börjar med att man känner hur hjärtat börjar slå fortare och fortare, och jag drömmer oftast precis när det sker. Som sagt, hjärtat slår fortare och fortare och tillslut kommer man till ett stadium där man känner sig helt klarvaken, fast man kan inte röra en enda kroppsdel. Man bara ligger där och vill kliva upp, fast det går inte. Man känner sig helt förlamad (inte för att jag vet hur det känns :P). Jag drabbas av panik direkt, och spänner varenda muskel i kroppen utan att något händer. Man känner och hör omgivningen och vill bara säga åt dem att väcka en. För att vakna upp ur detta så måste jag spänna en viss muskelgrupp, tex benen så hårt så att de flyger upp. Iband blir det så jobbigt så jag får ge upp och samla nya krafter. Tänk er att ni är fastbundna i väggen. Och för att komma loss måste ni ta i riktigt mycket för att repen ska lossna - precis så känns det. När jag väl har vaknat så måste jag kliva upp och göra någonting annat. För om jag somnar om kommer detta bara tillbaka. Det är så sjukt jävla äckligt., fast det är ändå ganska skönt på nåt sätt.

Morsan menar att när detta sker, så är man så avslappnad man kan bli. Fast hon har aldrig varit med om det, men däremot farsan.

Nu undrar jag, vad fan beror detta på? Vad är det för nåt och vad kallar man det?

För att skapa en diskussion: Har någon av er varit med om det och hur upplevde ni det?

Bry er inte om stavfel, jag vet hur man stavar.

Har ni varit med om detta?

54 personer har röstat

28 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 28 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..