Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Lär dig flörta

Postat av AnnaAhl6 den 22 Maj 2007, 20:51
229 kommentarer · 5 475 träffar
Källan är från en torrent som heter "Lär dig flirta", tankad ifrån Powerbits.

Flirt: tio gyllne regler

1. Tveka inte - gör något.

2. Var inte rädd för att bli avvisad.

3. Låt hjärtat vara med.

4. Skapa tillit.

5. Smickra henne.

6. Lyssna, lyssna, lyssna.

7. Låt henne ta kommandot.

8. Tänk på att hon är speciell.

9. Se till att ha ett lugnt kroppsspråk.

10. Se till att ha en fast blick och intresserade ögon.

____________________________ ________________

10 Superbra öppningsrepliker

De första orden.
Den första repliken är den viktigaste - och svåraste. Många tycker att det är svårt att inleda ett samtal, men det behöver det inte vara.
Här har du en samling prima inledningsfraser:

1. "Jag heter Niklas, vad heter du?"
Ju enklare desto bättre. Genom att vara den första som säger något visar du prov på initiativförmåga samt att du har självförtroende och vett att fatta dig kort.

2. "Var kommer du ifrån?"
Många kvinnor tycker om att berätta om sin hemort, familj och situation. Försök att leda in samtalet på dessa ämnen. "Åh, äntligen en man som vill höra om mitt problemfyllda förhållande till min mor."

3. "Vet du var solstolarna finns?"
Ta fasta på situationen. Låt din omgivning bli ämne för din inledningsreplik. Visa att du kan vara lite hjälplös, men att du gärna tar tag i saker och ting.

4. "Man känner sig onekligen liten, när man ser så vackra molnformationer."
Den poetiska stilen kan funka. Genom att fälla en sådan här kommentar visar du även ödmjukhet inför naturen och låter henne veta att du lägger märke till din omgivning. Hon kommer ögonblickligen att tänka: "Han behöver inte demonstrera sin styrka. Han personifierar styrka."

5. "Vill du följa med på en promenad?"
Här signalerar du att du inte är rädd för att bli avvisad. Hon kommer att imponeras av att du vågar ta risken. Chansen att hon säger ja är väldigt stor, särskilt om du redan har låtit henne lägga märke till dig - om du till exempel tidigare under dagen har visat dig vid poolen eller växlat ett par ord med henne i hotellkorridoren. Hon kommer säkert även att uppskatta att du "bara" ber henne följa med på en promenad.

6. "Ibland tycker jag att det är jobbigt med så många människor."
Kvinnor älskar män som vågar avslöja något om sig själva. De tycker att det man säger ska ha med känslor att göra och attraheras särskilt av män som öppnar sig, står för sin osäkerhet och känner sig själva. Sedan följer du blixtsnabbt upp med en replik av samma slag: "Det är så att man blir mjuk inuti." Jo, hon hörde rätt. En man som hon kan prata känslor med. Det är grejer, det. Nu behöver du inte säga så mycket mer. Ni har redan något gemensamt.

7. "Jag sov nästan inte alls i natt. Jag skall ut på minisafari i morgon."
Du utgår åter igen från den situation du befinner dig i, vilket är bra. Du öppnar dessutom möjligheten för henne att följa upp med alla möjliga frågor. Samtidigt är du väldigt personlig. Hon känner säkert igen det där med att inte kunna sova, för kvinnor är mycket förstående. Ge inte upp förrän hon har tipsat dig om en bra sängfösare, och då kan du passa på att bjuda henne på just en sådan i baren klockan 22.00.

8. "Så här bra borde man ha det jämt."
En enkel och förvånansvärt effektiv replik som använts massor med gånger. Du signalerar att du är en fullständigt vanlig och lättillgänglig man. Hon kan slappna av och känner inte att hon behöver kunna citera Shakespeare för att prata med dig.

9. "Mm, det är skönt att vara här."
Den här repliken är djupare än den ger sken av. Du berättar indirekt att din utvalda har god smak eftersom även hon är här. Ju närmare du befinner dig henne rent fysiskt när du säger detta, desto bättre kommer hon att känna sig.

10. "Nu har jag varit här i tre timmar, och jag minns inte ett enda namn."
Den använder du vid receptioner eller sammankomster. Du avslöjar att du är som nio personer av tio - trött på namn, nya människor och intryck. Ni har något gemensamt.

____________________________ _______

Det tittar kvinnor på
Var uppmärksam på dig själv när du umgås med kvinnor. De lägger märke till om ...

Du har glimten i ögat.

Du är välklädd, men i synnerhet om du är hel och ren.

Ditt hår är välskött, oavsett längd.

Du lyssnar, när man säger något.

Du är känslig.

Du har humor.

Du är i form.

Du har en mjuk röst.

Du utstrålar lugn.

Du verkar beskyddande.

Glöm inte att kvinnor, som du tittar på i smyg, ofta tittar på dig i smyg.

____________________________ ___

Så håller du samtalet flytande
Att föra ett flirtigt samtal är att behärska konsten att konversera om en massa olika saker tills man kommer fram till rätt ämne. Öva dig på det. Tänk dig att du ska sätta klorna i den där tjejen med det utslagna håret och den tajta klänningen. Hon är lite svår att få i gång, men vi gör ett försök.

Du: Jag haltar lite för jag ramlade när jag var i Schweiz och åkte skidor i helgen.

Hon: ???

Du: Åker du skidor?

Hon: Nej, det har jag aldrig lust eller ork att lära mig.

Du: Det borde du. Det är otroligt kul. Till och med om man är nybörjare som jag.

Hon: Hm-hm.

Du: Gillar du någon annan sport?

Hon: Ja, jag åker inlines.

Du: Det har jag aldrig testat.

Hon: Det är kul.

Du: Var åker du?

Hon: På inlinesbanan vid fotbollsstadion.

Du: Det ligger en fantastiskt bra mexicansk restaurant i närheten.

Hon: Casa Mexico?

Du: Precis.

Hon: Jag älskar den restaurangen. Framför allt deras nachos är helt fantastiska.

Du: Nachos. Det kan jag inte heller få nog av. Vet du vad? Om du lär mig att stå på ett par rullskridskor så bjuder jag på middag på Casa Mexico.

Bingo: Ämnet skidsport var ingen hit, men lyckligtvis gillade ni båda exotisk mat. Du fick henne att känna sig värdefull genom att det var hennes ämne som ledde vidare till en fördjupad kontakt.

Vi tar ett exempel till:

Du: Du ser fantastisk ut i den där klänningen.

Hon: (Skeptisk och osäker) Menar du den den här ...

Du: Japp, den framhäver din figur.

Hon: Jag har sytt den själv. Jag syr en hel del.

Du: Det var inte illa, själv kan jag inte ens sy i en
knapp.

Hon: Det krävs bara lite koncentration.

Du: Jag kan inte koncentrera mig.

Hon: Jag syr för att koppla av. Hur kopplar du av?

Du: Med en rejäl laddning videor.

Hon: Jaha. Hur många har du sett på en gång då?

Du: Tror du mig om jag säger sju?

Hon: Mitt rekord är tio.

Återigen är det hon som bestämmer vad hon vill prata om. Du bara följer henne.

Tänk på:

Kom hela tiden med nya ämnen tills du märker att hon blir intresserad och en kontakt uppstår.

Räkna med att det är hennes ämne som ger napp.

Utforska ämnena tills ni har uppnått en gemensam plattform. Det spelar ingen roll om det är Mozart eller sköldpaddor.

Lycka till :)
Föregående tråd
Nästa tråd

229 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 229 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..