1
Diabetes! :O
Postat av KARAMELLKUNGEN den 18 Maj 2007, 01:58
20 kommentarer · 61 träffar
Jag är lite skeptisk till det mesta. Så idag fick jag för mig att jag fått diabetes. Kan låta lite konstigt, men de senaste 2 veckorna har jag varit så trött. Somnat när jag kommit hem från skolan, vaknat runt 23. Sedan somnat om någon timme senare.
Vatten har jag druckit som fan :/
Jag har även ätit ovanligt mycket godsaker på sistonde :P Fick t ex i mig en hel kladdkaka igår! Det är brutalt!
Såg på Scrubs och Turk fick diagnosen diabetes i det avsnittet. De berättade symptomen och de stämde inte jävligt bra :/
Detta är från wikipedia:
Vanliga symtom vid obehandlad diabetes är:
* Törst
* Stora urinmängder
* Högt blodtryck och höga blodfetter
* Trötthet
* Nedsatt aptit och viktminskning
* Klåda
* Återkommande Infektioner
* Försvårad sårläkning, framförallt i organ med dålig blodgenomströmning (t.ex fötter)
* Impotens
* Dålig blodcirkulation (kalla händer och fötter)
* Gradvis sämre syn, kan leda till blindhet (Diabetes är den vanligaste orsaken till blindhet hos människor under 65 års ålder)
* Sämre känsel
* Kramper
Jag har då endast symptomen törst, trötthet samt stora urinmängder vet jag inte men jag pissar ju ofta (pga vattnet antar jag).
Vad tror ni? Kan jag ha diabetes eller är jag bara överdrivet skeptisk? :/
Om någon diabetiker är där ute, snälla svara! :O
Vatten har jag druckit som fan :/
Jag har även ätit ovanligt mycket godsaker på sistonde :P Fick t ex i mig en hel kladdkaka igår! Det är brutalt!
Såg på Scrubs och Turk fick diagnosen diabetes i det avsnittet. De berättade symptomen och de stämde inte jävligt bra :/
Detta är från wikipedia:
Vanliga symtom vid obehandlad diabetes är:
* Törst
* Stora urinmängder
* Högt blodtryck och höga blodfetter
* Trötthet
* Nedsatt aptit och viktminskning
* Klåda
* Återkommande Infektioner
* Försvårad sårläkning, framförallt i organ med dålig blodgenomströmning (t.ex fötter)
* Impotens
* Dålig blodcirkulation (kalla händer och fötter)
* Gradvis sämre syn, kan leda till blindhet (Diabetes är den vanligaste orsaken till blindhet hos människor under 65 års ålder)
* Sämre känsel
* Kramper
Jag har då endast symptomen törst, trötthet samt stora urinmängder vet jag inte men jag pissar ju ofta (pga vattnet antar jag).
Vad tror ni? Kan jag ha diabetes eller är jag bara överdrivet skeptisk? :/
Om någon diabetiker är där ute, snälla svara! :O