1
Moped hjälp NU! (:
Postat av Architect den 15 Maj 2007, 22:14
38 kommentarer · 168 träffar
Tjenare! det är såhär att jag har ett problem med min neos -02! det va såhär att när ja å min polare va ute och åkte så gjorde jag en dum grej, skulle köra över en trottoar sten utan upphöjning på moppen och tänkte inte på att jag inte hade någon underkåpa som skyddade avgasröret så det small till och jag satt fast, efter en stund så märkte jag att den dog när jag gasade fullt, så vi kollade under mopeden och mycket riktigt var ena skruven väck från avgasmynningen och den hade hammnat "ur läge", så när jag kom hem så tog jag av avgasröret och kollade på det,
sen så satte jag tillbaka det där det skulle sitta fast moppen dog fortfarande, så vi testade att byta packning imellan avgasrörs mynningen och motorn eftersom att den gammla va lite smått mörbultad, men fortfarande samma problem + att min moped låter som om jag har dragit 9 pluggar i avgasröret (; kan det vara något annat fel än bara packningen? varför dör den? Snälla svara snarast!
sen så satte jag tillbaka det där det skulle sitta fast moppen dog fortfarande, så vi testade att byta packning imellan avgasrörs mynningen och motorn eftersom att den gammla va lite smått mörbultad, men fortfarande samma problem + att min moped låter som om jag har dragit 9 pluggar i avgasröret (; kan det vara något annat fel än bara packningen? varför dör den? Snälla svara snarast!