Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Tankar farsan? straNdler har svaret

Postat av strndlr den 6 Maj 2007, 23:46
43 kommentarer · 468 träffar
TJEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE!

_____________________________ ______________________________

-Inledning

Man ser allt oftare trådar som heter typ; Pappa tankar, vägrar sluta! Därför har jag, straNdler, gjort denna guide för att hjälpa er få slut på lagget!

Denna guide tillämpas endast de som tankar med torrentfiler

Tankar alltid pappa när du har en viktig klanmatch planerad för kvällen, vägrar han sluta? Här kommer svaret, ENJOY!

-Lite allmänt

Har du en stabil lina på 3 mbit/s eller över är det troligtvis inte själva nerladdningen som orsakar lagget.

Eftersom alla internetuppkopplingar utom riktigt bredband/fiber endast har 1 mbit i uploadspeed brukar det vara att man uploadar som orsakar lagget, inte att "Farsan tankar!"

-Hur löser jag detta?

Jo, det ska jag förklara här:

Detta program jag länkar till här kallas uTorrent och är ett program som hjälper dig ladda ner torrentfiler, detta kan de allra flesta så jag berättar inte mer ingående om det här.

uTorrent: http://www.utorrent.com/downlo ad.php

När du installerat uTorrent, som för övrigt är det allra bästa torrent programet enligt mig, ska du börja ladda ner en fil.

Högerklicka på filen när den ligger där -> Välj "bandbreddsallokering" -> Välj "Ställ in uppladdningsbegränsning" -> Välj det minsta som är 25 kbit/s (Enligt bild)

http://www.fuskbugg.se/pub/mis c/guide.bmp

Upprepa samma övning och lägg märke till att den minsta uploadspeeden minskat till 10kbit/s

Upprepa igen tills den står på 1 kbit/s

Det går att göra precis samma sak med downloadspeeden också så förminskar ni bredbandsallokering och därigenom kan

du förminska lagget i spel och dylikt.

-Slutord

Jag hoppas att denna guide har hjälpt dig/er, skriv gärna om fallet är så, eller om det inte är så. Jag vill även tacka loggan som inspirerat mig att börja göra guider.

Precis som Loggan har, lägger jag upp alla mina guider på min profil.

Skriv som sagt vad ni tycker om denna guide, samt om jag ska fortsätta skriva guider!

Med Vänliga Hälsningar

straNdler

Var denna guide till hjälp?

145 personer har röstat
Föregående tråd
Nästa tråd

43 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 43 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..