1
Hänga gubbe
Postat av hjälte den 24 Juni 2004, 02:33
57 kommentarer · 4 523 träffar
Hej. Jag har alltid hyst stark förkärlek för leken "hänga gubbe". Jag finner den leken helt genial, och eftersom det är på tapeten med LEKAR så tyckte jag att jag skulle komma med en kvalitélek.
Nå, reglerna är som följer:
#1 Gissa ordet jag skriver med _ . Exempel: _ _ _ Svar: och
#2 Så fort någon gissat rätt ord stryks det gamla ordet, personen i fråga får en poäng och jag skriver ett nytt. Jag bedömer även hur svårt det var för personen att gissa rätt, om t.ex. alla bokstäver förutom just den blivit sagda, eller ordet blivit uppenbart grundat på tidigare gissningar ger det lägre poäng. Om däremot personen gissar rätt utan några få eller ingen tidigare hjälp så får han mer poäng. Det är inte så svårt att förstå.
#3 Mutningar i form av erbjudning av sexuella tjänster, mysiga stunder, hemtelefonnummer, godis eller liknande tas i övervägande av juryn (d.v.s. jag)
Jag kom på det obekväma med att hela tiden hänga en gubbe för varje ord, så istället får ni 10 försök innan jag tillkännager rätta svaret.
Nå, då rullar vi igång.
Vi går ut mjukt med ett lätt ord.
#1: _ _ _ _ _ _ _ _ #4 har givetvis det rätta svaret, fragbite. 2 poäng till honom!
#2: _ _ _ _ _ _ _ _ _ ledtråd: sångare, populär bland de små barnen
Givetvis har #11 rätt, tätt följd av IQ fiskmås (zinde moddafakka). Rätt svar: Markoolio. 3 poäng till honom!
#3: _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ ledtråd: populär TV-serie som sänds sent på 4an. Mycket mysko.
Självklart har #14 rätt. Rätt svar: Kvinnofängelset. 3 poäng till honom!
Jag märker att jag ställer för lätta frågor, let's crank it up a notch.
#4: _ _ _ _ _ _ _ _ _ ledtråd: mjuk och gosig, böjd på mitten och det är något man sitter i
Givetvis har #31 rätt. Rätt svar: hörnsoffa. 4 poäng till fiskmåsen.
#5 _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ ledtråd: förvarings"box" för en viss flytande vätska (sista ordet, fortsättning i morgon)
Poängställning:
IQ fiskmås: 4poäng
KimzaN: 3 poäng
SniTcH: 3 poäng
sero_infernus: 2 poäng
Nå, reglerna är som följer:
#1 Gissa ordet jag skriver med _ . Exempel: _ _ _ Svar: och
#2 Så fort någon gissat rätt ord stryks det gamla ordet, personen i fråga får en poäng och jag skriver ett nytt. Jag bedömer även hur svårt det var för personen att gissa rätt, om t.ex. alla bokstäver förutom just den blivit sagda, eller ordet blivit uppenbart grundat på tidigare gissningar ger det lägre poäng. Om däremot personen gissar rätt utan några få eller ingen tidigare hjälp så får han mer poäng. Det är inte så svårt att förstå.
#3 Mutningar i form av erbjudning av sexuella tjänster, mysiga stunder, hemtelefonnummer, godis eller liknande tas i övervägande av juryn (d.v.s. jag)
Jag kom på det obekväma med att hela tiden hänga en gubbe för varje ord, så istället får ni 10 försök innan jag tillkännager rätta svaret.
Nå, då rullar vi igång.
Vi går ut mjukt med ett lätt ord.
#1: _ _ _ _ _ _ _ _ #4 har givetvis det rätta svaret, fragbite. 2 poäng till honom!
#2: _ _ _ _ _ _ _ _ _ ledtråd: sångare, populär bland de små barnen
Givetvis har #11 rätt, tätt följd av IQ fiskmås (zinde moddafakka). Rätt svar: Markoolio. 3 poäng till honom!
#3: _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ ledtråd: populär TV-serie som sänds sent på 4an. Mycket mysko.
Självklart har #14 rätt. Rätt svar: Kvinnofängelset. 3 poäng till honom!
Jag märker att jag ställer för lätta frågor, let's crank it up a notch.
#4: _ _ _ _ _ _ _ _ _ ledtråd: mjuk och gosig, böjd på mitten och det är något man sitter i
Givetvis har #31 rätt. Rätt svar: hörnsoffa. 4 poäng till fiskmåsen.
#5 _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ ledtråd: förvarings"box" för en viss flytande vätska (sista ordet, fortsättning i morgon)
Poängställning:
IQ fiskmås: 4poäng
KimzaN: 3 poäng
SniTcH: 3 poäng
sero_infernus: 2 poäng