1
Vart är valfriheten?
Postat av saprofyt. den 30 April 2007, 13:20
24 kommentarer · 23 träffar
Det är en bra fråga som borde ställas till någon Allians-ledare/politiker. Anledningen till att det är en så bra fråga är deras planer på att göra om alla (!) kommunala skolor där jag bor till friskolor (cirka 10 stycken). Vart har den liberala valfriheten tagit vägen? Deras politik trodde jag gick på att man ska vara så fri som möjligt.
Och varför vill man tvinga alla att vara med i A-kassan? Förstår mig inte på dem. Även skolpolitiken är långt ifrån liberal. Ordningsbetyg och att tvinga elever att enbart prata svenska, det är inte liberalt. Nästan så att vänsterpartiet med flera är mer liberala än Alliansen. Vi är hårda på ett annat sätt, så att det ger samhället någonting.
Vad tycker ni?
Och varför vill man tvinga alla att vara med i A-kassan? Förstår mig inte på dem. Även skolpolitiken är långt ifrån liberal. Ordningsbetyg och att tvinga elever att enbart prata svenska, det är inte liberalt. Nästan så att vänsterpartiet med flera är mer liberala än Alliansen. Vi är hårda på ett annat sätt, så att det ger samhället någonting.
Vad tycker ni?