Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Angående övervikt

Postat av Adam Brody den 18 April 2007, 23:27
17 kommentarer · 111 träffar
Jag har en liten fundering angående övervikt kontra utrymningsrisk vid exempelvis brand. Idag sker mätningar på hur många personer som får vistas i en lokal samtidigt genom just antalet. Bör systemet och kalkylerna moderniseras?

"Vi är fetare än någonsin" "Barn blir allt tjockare" lyder var femte löpsedel. Fetma är ju direkt kopplat till omkrets - hur mycket plats vi tar upp. Betyder detta, i det långa loppet, att lokaler som tidigare tillåtits 500 personer, nu faller ner på 250? Betyder detta, i det långa loppet, att vi bara kommer få förhålla oss till en viss plats i en lokal på grund av vår storlek?

Ponera att vi har en bunt med tjocka människor i en lokal. För att föreskrifterna ska följas så måste alla ställa sig på en specifik plats. Samtidigt får man inte röra sig fritt, utan bara inom ett, tja låt oss säga, 4m^2 stort område. Vad kan detta få för konsekvenser?

Personligen kan jag ju bara spekulera. Men onekligen måste ju diskriminering bli ett problem i ny skala. Kanske vissa måste placeras två meter från papperskorgen för att det inte ska medföra risker vid utrymningen. Kanske vissa endast får ryggar vända mot sig och på så sätt blir utfrysta, på grund av ett system som ska försäkra oss om vår säkerhet och trygghet. Vem känner sig trygg i en lokal där det enda man ser är ryggar? Ryggar och äppelskrutt.

Jag är bekymrad.
Föregående tråd
Nästa tråd

17 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 17 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..