1
Speedfight problem =/
Postat av zaffie den 17 April 2007, 22:19
23 kommentarer · 1 924 träffar
Tjenare alla =) Jag har frågar runt lite hos polarna osv om mitt problem, och dom säger att det kan vara problem med autochokern, men vill höra lite fler svar innan jag börjar fiffla, så, nu ska jag berätta om mitt lilla problem =)
Jag har en Peugeot speedfight II, och när jag startar den, på morgonen t.ex när den stått ute ett tag och varit kall, så kan jag inte gasa fullt, utan den slocknar(dör) om jag gasar för mycket, så får jag stå och varva den så den blir varm innan jag kan gasa fullt, och det jag har gjort med den är detta,
- 92cc race cylinder
- bytt vevaxel
- 28mm förgasare
- boost bottle
- sportluftfilter
- NX injection
- multivariator
- bytta vikter, (6g)
- variatorbrickan
- ostrypt cdi-box med blackbox
sen inget mer, är det något mer man borde byta när man har dom delarna? eller ska det funka iallafall? och hur fixar man autochokern isåfall? =) aldrig fifflat med autochokern, jag vet hur en choker funkar osv, men vet inte hur det funkar på scooter, tacksam för svar
Jag har en Peugeot speedfight II, och när jag startar den, på morgonen t.ex när den stått ute ett tag och varit kall, så kan jag inte gasa fullt, utan den slocknar(dör) om jag gasar för mycket, så får jag stå och varva den så den blir varm innan jag kan gasa fullt, och det jag har gjort med den är detta,
- 92cc race cylinder
- bytt vevaxel
- 28mm förgasare
- boost bottle
- sportluftfilter
- NX injection
- multivariator
- bytta vikter, (6g)
- variatorbrickan
- ostrypt cdi-box med blackbox
sen inget mer, är det något mer man borde byta när man har dom delarna? eller ska det funka iallafall? och hur fixar man autochokern isåfall? =) aldrig fifflat med autochokern, jag vet hur en choker funkar osv, men vet inte hur det funkar på scooter, tacksam för svar