1
IEXPLORE.EXE Virus!!
Postat av KungPung den 17 April 2007, 22:13
30 kommentarer · 266 träffar
Har fått ett virus som heter IEXPLORE.EXE som man kan se i aktivitetshanteraren, finns flera processer trots att jag inte har explorer på, är inne nu från Firefox.
Jag kan inte använda explorer alls och datorn har blivit jävligt trög.
Har scanat med Norton Antivirus både i felsäkertläge och vanligt, men den finns fortfarande kvar.
Har provat med Ad-aware också, men ingeting hjälper!
Nån som vet hur jag kan få bort viruset?
Det kommer flera IEXPLORE.EXE processer i aktivitetshanteraren som jag stänger ner, men de kommer upp igen automatiskt!
Jag vet att ni tror att det är själva webbläsaren, men så är det inte.
Har sökt med Spybot Search & Destroy, Ad-aware, CCleaner, Norton Antivirus, XoftspySE och nåt annat.. men den är kvar alltså.
Det kommer även upp reklam då och då från internet från ingenstans bara :S.. porr, virus, spel, osv allt sorts reklam bara dyker upp från nåt fönster.
please hjälp!
EDIT __________ Problemet är fixat!
Tack för hjälpen.
Jag kan inte använda explorer alls och datorn har blivit jävligt trög.
Har scanat med Norton Antivirus både i felsäkertläge och vanligt, men den finns fortfarande kvar.
Har provat med Ad-aware också, men ingeting hjälper!
Nån som vet hur jag kan få bort viruset?
Det kommer flera IEXPLORE.EXE processer i aktivitetshanteraren som jag stänger ner, men de kommer upp igen automatiskt!
Jag vet att ni tror att det är själva webbläsaren, men så är det inte.
Har sökt med Spybot Search & Destroy, Ad-aware, CCleaner, Norton Antivirus, XoftspySE och nåt annat.. men den är kvar alltså.
Det kommer även upp reklam då och då från internet från ingenstans bara :S.. porr, virus, spel, osv allt sorts reklam bara dyker upp från nåt fönster.
please hjälp!
EDIT __________ Problemet är fixat!
Tack för hjälpen.