1
LAN-döden!
Postat av DAGBOK den 20 Juni 2004, 08:15
221 kommentarer · 218 träffar
Jag hade tänkt att kolla vad folk egentligen tycker om den s.k. "LAN-döden".
Många av er har säkert hört talas om det uttrycket men för er som inte vet skulle jag vilja förklara begreppet.
LAN-döden är när folk har bråkat över internet och sedan åker på LAN för att
"göra upp" IRL.
Det värsta och mest patetiska med detta är att så väldigt många bara är kaxiga över internet men när man väl ses på LAN så är det en helt annan sak.
Folk kan låtsas om att de är polare eller kanske bara var "ironiska" över internet.
Det vanligaste upphovet till en sådan här konflikt är ofta CS-cuper som spårar ur eller små tjafs som urartar till Q-bans och sedan hot.
Hur ska man då ta ett sådant här hot över internet?
Ska man bara skratta åt det (för folk ber oftast inte om ursäkt över internet).
Ska man kanske ta det helt seriöst och sedan göra upp på lanet för att sedan få sitt band avklippt och bli utkastad av crew?
Vi såg tydligt hur HeatoN blev riktigt sur på LAN efter en konflikt.
Han blev dock inte utkastad, för vem skulle väl kasta ut HeatoN. :)
Har ni blivit hotade någon gång över internet?
Har detta isf resulterat i något på ett LAN?
Jag undrar om dessa hot ursprungligen beror på stor omognad och lite för mycket självsäkerhet över internet.
Visst har jag blivit "hotad" över internet med repliken "vi ses på LAN *******" men det har inte resulterat i något.
Skriv gärna vad ni tycker om detta och vad ni har att säga om det faktiskt aktuella ämnet.
Hoppas att jag får lite seriösa svar istället för "ses på LAN".
Grabbar om ni vill något, jag finns på DH :D
Många av er har säkert hört talas om det uttrycket men för er som inte vet skulle jag vilja förklara begreppet.
LAN-döden är när folk har bråkat över internet och sedan åker på LAN för att
"göra upp" IRL.
Det värsta och mest patetiska med detta är att så väldigt många bara är kaxiga över internet men när man väl ses på LAN så är det en helt annan sak.
Folk kan låtsas om att de är polare eller kanske bara var "ironiska" över internet.
Det vanligaste upphovet till en sådan här konflikt är ofta CS-cuper som spårar ur eller små tjafs som urartar till Q-bans och sedan hot.
Hur ska man då ta ett sådant här hot över internet?
Ska man bara skratta åt det (för folk ber oftast inte om ursäkt över internet).
Ska man kanske ta det helt seriöst och sedan göra upp på lanet för att sedan få sitt band avklippt och bli utkastad av crew?
Vi såg tydligt hur HeatoN blev riktigt sur på LAN efter en konflikt.
Han blev dock inte utkastad, för vem skulle väl kasta ut HeatoN. :)
Har ni blivit hotade någon gång över internet?
Har detta isf resulterat i något på ett LAN?
Jag undrar om dessa hot ursprungligen beror på stor omognad och lite för mycket självsäkerhet över internet.
Visst har jag blivit "hotad" över internet med repliken "vi ses på LAN *******" men det har inte resulterat i något.
Skriv gärna vad ni tycker om detta och vad ni har att säga om det faktiskt aktuella ämnet.
Hoppas att jag får lite seriösa svar istället för "ses på LAN".
Grabbar om ni vill något, jag finns på DH :D