Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Är jag rasist?

Postat av Majke den 6 April 2007, 17:59
167 kommentarer · 106 träffar
Hej fragbite!

Jag har under en tid funderat på om jag är rasist.

Det är nämnligen så att något av det VÄRSTA JAG VET, är invandrare som kommer till Sverige, säger att Sverige suger, säger att svenskar är horungar (har killar i min klass som har sagt så vid ett flertal tillfällen), och som tror att dom ÄGER Sveriges gator.

Jag blir så grymt irriterad på folk som beter sig så här!

Jag menar, vem har bett dom komma hit? Jo inte en jävel!

Sverige låter dom bo här, vi ger dom bidrag. Men ÄNDÅ så säger de saker som jag skrev ovan.

Om det nu är så jäkla dåligt i Sverige, varför åker dom då inte hem till sitt hemland, för där är det väl bättre? Eller?

Det må låta konstigt, men tycker ni att jag "klassas" som rasist?

Jag har massvis med kompisar som har invadrar-bakrund, fast dom vet hur man ska bete sig och dom försöker anpassa sitt liv efter hur man lever som svensk här i Sverige! Till skillnad från vissa som kommer hit och snackar skit om Sverige och tror att Sverige ska anpassa sig efter dom. Folk som tror att dom får bete sig hur som helst helt enkelt.

Ja ja, ni förstår nog vad det är jag vill få fram.

Kanske ska tillägga att min pappa inte har svensk-bakrund.

Seriösa svar tack! Dom som vill leka roliga kan klicka sig vidare till en annan tråd!

EDIT: #3 Man kan vara rasist mot alla som kommer från Finland, men älska folk från andra länder än Finland.

#4 Det glömde jag att ta upp också. Om man som svensk, kommer med en t-shirt med tre kronor på, så kommer dom flesta blattar att tro att man är rasse. Fast dom kan själva gå med t-shirtar med sitt lands flagga på, eller liknande. Och det är ju inget fel med det då, fast när en svensk gör det så är det helt plötsligt något fel med det.

#8 Du verkar inte ha någon vidare läsförståelse.

#9 Varför tycker du det? Vore bra om du kunde skriva varför du tycker så.

#10 Det måste det inte alltid vara. En rasist kan vara någon som hatar en viss folkgrupp och inget mer. Men jag hatar bara folk som kommer hit till Sverige och beter sig dåligt.

#15 Tydligen inte! Att kalla mig för horunge för ingenting är inte direkt moget. Och om du tror att jag ska ta åt mig av det så tror du fel! Då jag vet att min mamma inte är en hora.

#36 Jag kunde inte ha sagt det bättre själv!

#77 Kom till Uppsala en solig sommarkväll, så lovar jag dig att du kommer träffa på ett flertal stycken!
Föregående tråd
Nästa tråd

167 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 167 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..