Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Magsmärtor

Postat av pernil90 den 6 April 2007, 13:57
15 kommentarer · 300 träffar
Det ska tydligen hjälpa att gnälla av sig ibland och idag fick Fragbites forum äran.

Jag har nu varit sjuk i cirka 2 veckor och det börjar bli ganska långtråkigt att sitta här 12 timmar om dagen och bara glo. För några dagar sen fick jag en väldig rethosta och min mamma köpte hosttabletter som jag åt utan bieffekter.

Jag tog min hosttablett vid 11 tiden och slösurfade lite i väntan på att bli tröt så man kunde få lägga sig. Vid 00.15 tiden så gick jag och la mig, 5 minuter innan hade jag börjat få lite ont i magen men det var inget jag direkt brydde mig om eftersom jag hade redan haft så många krämpor. Vid 00.20 så började smärtorna att öka väldigt, jag låg i min säng och snurrade för att försöka bli av med smärtorna men det blev bara värre och värre. Till slut låg jag där, skakandes och hyperventilerade vilt. Jag travllade bort till mina föräldrars rum och bad om hjälp. Min mamma som jobbar inom sjukvården gick ner i köket för att kolla om det fanns några bieffekter med tabletterna. "Intensiva magsmärtor" så det var troligt att jag hade fått det där ifrån.

Nu hade smärtorna spridit sig till sidan av magen och till ryggen ända upp till nacken. Jag hade mycket svårt att gå och det gjorde lika ont om jag satt eller låg ner, sakta gick jag ner till köket och jag kände att bristningsgränsen var nära. Jag började storböla och skaka som en gris. Till slut så satt jag på knä gråtandes och skakandes med tänderna bitandes i köksstolen. Efter cirka 35 minuter när jag hade tagit en Ipren började smärtorna sakta avta och runt 03.00 var dom helt borta så jag kunde gå och lägga mig igen. Nu i efterhand så tror jag att detta var det värsta jag har varit med. Om du skulle bli sparkad hårt i magen och det skulle göra lika ont som det gör dom 2 första sekunderna i en halvimme, så ont gjorde det på ett ungefär.

Så nu har jag gnällt klart :) för att skapa en liten diskussion:

1. Har du varit med om någr sånna här bieffekter med tabletter?
2.Mina hosttabletter (Noskapin) säljs just nu receptfritt på apoteket, ska dom få göra det när det kan bli såhär?

Med reservation för stafel

//Tack
Föregående tråd
Nästa tråd

15 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.

Skriv en kommentar