Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Internetproblem

Postat av WIWO den 30 Mars 2007, 20:16
2 kommentarer · 179 träffar
Hejsan alla FB:are !
Problemet:
Nu är det så att det har uppstått ett problem i min stationära dator (sitter på en annan nu). Det är så att min internetanslutning slutar fungera då och då.

Jag använder en router (D-Link), men jag har kommit fram att det inte är fel på något i routern, då datorn jag skriver på nu också ansluter genom den, och här fungerar internetet perfekt.

I den stationära datorn står det även att jag är ansluten till det lokala nätverket, dock kan jag inte komma åt administrationspanelen för routern eller själva internet.

När mitt internet försvinner, så kommer det upp (I Nätverksanslutningar) en liten rund jordglob där det står Internet Anslutning. Den har aldrig stått där förut. När jag kör ipconfig i CMD så får jag också fram ett helt annat IP än vad jag har för routern. Jag tror att Windows slänger in en automatisk anslutning, som då inte fungerar.

Som sagt så funkar min bärbara dator här nu, så därför utesluter jag problem med internetleverantören, och jag tror inte det är fel på routern.

Försök till lösningar:
* Har tittat till så att alla kablar sitter ordentligt.
* Har bytt plats på uttaget på routern för min stationära dator.
* Har kollat så det inte finns några alternativa inställningar i det Lokala Nätverkets TCP/IP inställningar.

Men ingen av dessa försök till lösningar har lyckats, därför frågar jag nu er om ni möjligen kan lösningen till problemet ? Hoppas att ni förstår. Jag har försökt förklara så bra jag kan.

Tackar i förväg !

2 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 2 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..