1
Datorn dör 2ggr i rad!!
Postat av Friterad87 den 23 Mars 2007, 11:45
10 kommentarer · 55 träffar
Haft ett problem med datorn nu i 3dagar i rad.
Efter att datorn varit avstängd under natten så sätter jag på datorn.
När jag kommer till windows loggan(där det kommer en blå remsa som laddar) så börjar hårddisken låta, typ surra lite konstigt.. vid dettaläget har den dött 2 ggr(2 av 3 dagar). Idag(3e dagen) klarade den sig in i windows på 1a försöket.
dag1 och dag2 dog den alltså vid laddningen av windows, så jag startade datorn igen, då kommer jag in i windows utan problem, inget surr från hårddisken denna gång(2a gången).
När jag ska starta WoW(som drar 350k till 400k kb) så dör datorn igen.
Sen händer det inte igen på hela dagen, utan kan starta datorn, inget surr, kan spela som vanligt.
nu idag kom jag som sagt in i windows på 1a starten och startade WoW. Då dog den igen precis som förut.
Rädd att hårddisken eller nätagget börjar gå sönder :/
eller kan en formatering(installera om windows också ja) fixa problemet??
Detta problemet började för 3 dagar sen..
Kan väl ändå inte va fel på spelet, eftersom datorn dör redan vid laddningen av windows 2ggr varje dag.
senaste tiden(dock inte dom senaste 2 veckorna) har jag haft igång datorn väldigt mkt, även under natten, men det ska väl inte kunna skada datorn ändå??
Min dator:
AMD Athlon64 x2 dual-core 4800+ 2.4ghz
GeForce 7950gt 512mb
250gb hdd
2gb ram
420w nätagg
Efter att datorn varit avstängd under natten så sätter jag på datorn.
När jag kommer till windows loggan(där det kommer en blå remsa som laddar) så börjar hårddisken låta, typ surra lite konstigt.. vid dettaläget har den dött 2 ggr(2 av 3 dagar). Idag(3e dagen) klarade den sig in i windows på 1a försöket.
dag1 och dag2 dog den alltså vid laddningen av windows, så jag startade datorn igen, då kommer jag in i windows utan problem, inget surr från hårddisken denna gång(2a gången).
När jag ska starta WoW(som drar 350k till 400k kb) så dör datorn igen.
Sen händer det inte igen på hela dagen, utan kan starta datorn, inget surr, kan spela som vanligt.
nu idag kom jag som sagt in i windows på 1a starten och startade WoW. Då dog den igen precis som förut.
Rädd att hårddisken eller nätagget börjar gå sönder :/
eller kan en formatering(installera om windows också ja) fixa problemet??
Detta problemet började för 3 dagar sen..
Kan väl ändå inte va fel på spelet, eftersom datorn dör redan vid laddningen av windows 2ggr varje dag.
senaste tiden(dock inte dom senaste 2 veckorna) har jag haft igång datorn väldigt mkt, även under natten, men det ska väl inte kunna skada datorn ändå??
Min dator:
AMD Athlon64 x2 dual-core 4800+ 2.4ghz
GeForce 7950gt 512mb
250gb hdd
2gb ram
420w nätagg