1
Ideell Gaming-tidning
Postat av OverTells|WolfHeathen den 22 Mars 2007, 13:42
10 kommentarer · 260 träffar
Tjenare. Nu är det så här att jag funderar på att starta en ideell Gaming-tidning av något slag. Jag funderar också på att försöka få med mig flertalet gamingsajter och organisationer.Jag söker för nuvarande ett tryckeri och lite annat smått och gott. Det kommer mestadels att vara allmänna nyheter istället för minut-för-minut nyheter som här på FB och andra sajter. Tidningen är planerad att ges ut en gång i månaden till att börja med. Det beror helt på vad communityt och prenumeranterna tycker passar, och hur pass tidningens ekonomiska situation ser ut.
Jag siktar också att på sikt få tidningen att ta del av äran i att vara medlem i något större esportförbund eller någon annan ideell förening.
Nu är det så här att jag gärna skulle vilja fråga er på forumet vad ni tycker om detta och ifall ni har något ni kan bidra med, t.ex. grafiker eller skribenter. Jag finns på irc @ #fragbite och här på fragbite[punkt]com. Det är bara att skicka ett meddelande eller en privv så hör jag av mig :)
P.S
Ha också i åtanke att detta just nu endast är på tankestadiet, och inte är någon "riktig" tidning ännu.
Jag siktar också att på sikt få tidningen att ta del av äran i att vara medlem i något större esportförbund eller någon annan ideell förening.
Nu är det så här att jag gärna skulle vilja fråga er på forumet vad ni tycker om detta och ifall ni har något ni kan bidra med, t.ex. grafiker eller skribenter. Jag finns på irc @ #fragbite och här på fragbite[punkt]com. Det är bara att skicka ett meddelande eller en privv så hör jag av mig :)
P.S
Ha också i åtanke att detta just nu endast är på tankestadiet, och inte är någon "riktig" tidning ännu.